Biraz önce (test demeyeyim
de) 10 dakikalık deneme sürüşünden geldim.
Bu kısacık turlamadan izlenimlerim:
Açıkçası üzerine ilk binip çalıştırıp sesini duyduğumda oldukça hoşuma gitti, tok bir ses, sanki performans egsoz var gibi gaz verince kükrüyor. Tork çok iyi, ancak dikkat edilmezse ve gaza biraz yüklenilirse ilk kalkışlarda, ışıklarda filan arka taraf direkt dirfte geliyor (üstündeki stok lastiklerin de etkisi vardır, benim fazla gaz açmamında), motor ağır ve dengeli olduğu için gazı kesip debriyajla direkt düzeliyor, bir kez ışıklarda arka taraf yanladı, gazı azaltınca düzeldi, ama acemiye gelmez, feci çarpar gibi bir tork ve güç hissettirdi bana. Sonraki ışıklarda daha nazik dozajlayınca efendi gibi kalktı yürüdü, bunu da söyleyeyim.
Motorun hızlanması müthiş, benim 17 hp'lik ns 150'den sonra hakikaten eşşekle at farkı gibi bir hissiyat var arada. Malzeme kalitesi ve görüntü hiç fena değil, gayet iyi görünüyor, ben de mürdüm rengini beğenmiştim ama bindiğim lacivert motorun rengi de hiç fena gelmedi gözüme. Pegler ve gidon Pulsara göre daha önde geldi bana hatta kullanıcılardan forumlarda, egzostan ayaklara sıcaklık geliyo diyen arkadaşlar egzosa basıyor olabilirsiniz, ben de ilk bindiğimde önce egzosa bastım sonra pegi buldum :) Gidon tutuşu ileride ama benim hoşuma gitti, sanki harley sportster'a biniyor gibi bir hissiyatı oldu bende, cruiser bir motor gibi ya da bobber gibi bir oturuş tarzı var.
Motor (hele hele Pulsardan sonra) inanılmaz sağlam gidiyor, ayıptır söylemesi "köpek gibi gidiyor" desem yeri var, alt devirlerdeki ivmelenme inanılmaz. Sele konforu Pulsardan net olarak daha iyi, oturuşu da öyle ve sürerken verdiği hissiyat da. İnip benim NS150'ye binince, kendi motorumu epeyce naif buldum açıkçası, fazla efendi imiş meğerse. :)
Hayal kırıklığı olan ilk şey gidonda düşük viteslerde
birazcık gaz verildiğinde bile titreşimin epeyce hissedilmesi oldu, hatta hiç
beklemiyordum ama hızlandıkça aynalarda da titreşim var, hani vites atmak için
azıcık gaz vereyim de vitesi yükselteyim deyince gidon epey bir kıpraşıyordu.
Bu konuda test motorudur diyenler mutlaka olacaktır, ama ben Pulsar ns150'yi
test ettiğimde aynalarda hiç titreşim yoktu ve 18bin km'dir kullandığım kendi
NS150 motorumda da aynalarda 120 ile gitsem bile titreşim olmuyor arkayı gayet
rahat gösteriyor. Eğer bu durum normal sıfır alacağımız motorda da olacaksa
benim için önemli ve sevmediğim bir eksidir. Ayaklıklarda ya da seledeki
titreşim o kadar etkili değil ama gidonda ciddi anlamda titreşim vardı bindiğim
dominarda. uzun yıllar hani 5 yıl bineceğim diye kredi ile filan ödeyeceğim bir
motoru bu şekilde 5 yıl kullanabilir miyim, epeyce düşündürdü beni. Bayii de
"bu test motorudur, hırpalanıyor haliyle siz rodajını filan düzgün yapınca
bu kadar titreşim olmaz" dedi ama deneme yanılma yoluyla bunu görmek o
kadar para verdikten sonra, benim biraz canımı sıkar mı, bilemedim.
Hani şu yukarıda yazdığım feci uzayıp gidişi, "ulan böyle gitsin ama varsın titresin" dedirtti bi an bana, ama sonrasında bunu uzun vadeli düşününce canımı sıkarsa n'aparım demedim değil hani. Neticede az bi para değil verilecek olan.
Gidon yükseltme takan arkadaşlarda bu titreşim mevzusu öncesi ve sonrasında fark etti mi ya da gerçekten test motoru diye mi bu kadar titriyordu bilemedim bunu birinci elden kullanıcılarla görüşeceğim bu motoru alma kararı verirsem. Bu benim için önemli bir kriter çünkü. NS 150'yi memnuniyetle kullanmamın sebeplerinden biri mesela katlanılabilecek kadar bir titreşimin olmasıydı, üzmüyordu. GV250 Hyosungu ise satma nedenlerimden biridir bu aynadaki aşırı titreşim. Çünkü gece azıcık hızlı sürerken arkada araç farlarından ışıkla boyama dışında bir şey görünmezdi hatta aynanın biri sürekli gevşerdi.
Bu arada motordan vites geçişlerinde bilhassa küçülttükten sonra çok fazla çat çut sesi ve zırıltı tarzı sesler geliyordu, vites yükseltince de gazı açtıktan sonra tak diye bir kaç kez ses geldi, sanki vites geçmemiş de gaz verince yerine oturmuş gibi, hoş bu taz sesleri BMW motosiklette de duymuş biriyimdir. Bir başka arkadaş da bunun büyük cc lerde olası bir durum olduğunu söyledi, çokça bilimsel gelmese de bana. Gerçekten 4000 küsur km'deki bu test motoru çok mu hırpalanmış bilemedim. Genellikle test motorlarının hor kullanıldığı doğrudur, gerçek veriler satın alıp kullananların motosikletlerindedir çoğunlukla. Düşündürdü açıkçası.
Velhasılı kelam 10 dakikada iyi de kötü de şeyler hissettirdi bana Dominar. Açıkçası almaya değer mi, 5 yıl binilebilir mi? Biraz kararsız kaldım ne yalan söyleyeyim. Sürüşü çok zevkli ama, evet işte tam da budur aradığım diyemedim bu kısa sürüşte. Oysa NS150'de 15 dakika sonra neredeyse yüzde 80 tamamdır, budur demiştim.
Şunu da eklemeden geçmeyeyim, geçen yaz 1 saat kadar KTM duke 250ABS yi denemiştim, o motordan inip NS150'ye binince oh be dünya varmış demiştim. Kısa süreli binmiş olsam da Dominar'dan Ns150'ye binince böyle düşünmedim, Dominar açıkçası KTM'den çok daha konforlu geldi bana, hakkını vereyim. KTM'de sele adeta simitçi tablası gibydi, Dominarda çok daha konforlu. Ve üstünden inip NS150'ye binmek bir nebze koymadı desem yalan olur. :)
Bilemedim, epeyce bir kararsızlığa gark eyledi beni Dominar 400, öyle bir gidişi var ki, ilk gaz verdiğiniz anda cezbediyor, hele hele benim gibi küçük cclerle uzun zaman geçiren biri iseniz. Ama özellikle o gidondaki titreşim mevzusu biraz düşündürmedi değil. Hani gidonda bu olmasa motor tadından yenmez modunda olabilirmiş F/P açısından.
Açıkçası üzerine ilk binip çalıştırıp sesini duyduğumda oldukça hoşuma gitti, tok bir ses, sanki performans egsoz var gibi gaz verince kükrüyor. Tork çok iyi, ancak dikkat edilmezse ve gaza biraz yüklenilirse ilk kalkışlarda, ışıklarda filan arka taraf direkt dirfte geliyor (üstündeki stok lastiklerin de etkisi vardır, benim fazla gaz açmamında), motor ağır ve dengeli olduğu için gazı kesip debriyajla direkt düzeliyor, bir kez ışıklarda arka taraf yanladı, gazı azaltınca düzeldi, ama acemiye gelmez, feci çarpar gibi bir tork ve güç hissettirdi bana. Sonraki ışıklarda daha nazik dozajlayınca efendi gibi kalktı yürüdü, bunu da söyleyeyim.
Motorun hızlanması müthiş, benim 17 hp'lik ns 150'den sonra hakikaten eşşekle at farkı gibi bir hissiyat var arada. Malzeme kalitesi ve görüntü hiç fena değil, gayet iyi görünüyor, ben de mürdüm rengini beğenmiştim ama bindiğim lacivert motorun rengi de hiç fena gelmedi gözüme. Pegler ve gidon Pulsara göre daha önde geldi bana hatta kullanıcılardan forumlarda, egzostan ayaklara sıcaklık geliyo diyen arkadaşlar egzosa basıyor olabilirsiniz, ben de ilk bindiğimde önce egzosa bastım sonra pegi buldum :) Gidon tutuşu ileride ama benim hoşuma gitti, sanki harley sportster'a biniyor gibi bir hissiyatı oldu bende, cruiser bir motor gibi ya da bobber gibi bir oturuş tarzı var.
Motor (hele hele Pulsardan sonra) inanılmaz sağlam gidiyor, ayıptır söylemesi "köpek gibi gidiyor" desem yeri var, alt devirlerdeki ivmelenme inanılmaz. Sele konforu Pulsardan net olarak daha iyi, oturuşu da öyle ve sürerken verdiği hissiyat da. İnip benim NS150'ye binince, kendi motorumu epeyce naif buldum açıkçası, fazla efendi imiş meğerse. :)
Benim için hayal kırıklığı ya da eksi diyebileceklerim:(test
motoru olmasının da mutlaka eksisi vardır)
Hani şu yukarıda yazdığım feci uzayıp gidişi, "ulan böyle gitsin ama varsın titresin" dedirtti bi an bana, ama sonrasında bunu uzun vadeli düşününce canımı sıkarsa n'aparım demedim değil hani. Neticede az bi para değil verilecek olan.
Gidon yükseltme takan arkadaşlarda bu titreşim mevzusu öncesi ve sonrasında fark etti mi ya da gerçekten test motoru diye mi bu kadar titriyordu bilemedim bunu birinci elden kullanıcılarla görüşeceğim bu motoru alma kararı verirsem. Bu benim için önemli bir kriter çünkü. NS 150'yi memnuniyetle kullanmamın sebeplerinden biri mesela katlanılabilecek kadar bir titreşimin olmasıydı, üzmüyordu. GV250 Hyosungu ise satma nedenlerimden biridir bu aynadaki aşırı titreşim. Çünkü gece azıcık hızlı sürerken arkada araç farlarından ışıkla boyama dışında bir şey görünmezdi hatta aynanın biri sürekli gevşerdi.
Bu arada motordan vites geçişlerinde bilhassa küçülttükten sonra çok fazla çat çut sesi ve zırıltı tarzı sesler geliyordu, vites yükseltince de gazı açtıktan sonra tak diye bir kaç kez ses geldi, sanki vites geçmemiş de gaz verince yerine oturmuş gibi, hoş bu taz sesleri BMW motosiklette de duymuş biriyimdir. Bir başka arkadaş da bunun büyük cc lerde olası bir durum olduğunu söyledi, çokça bilimsel gelmese de bana. Gerçekten 4000 küsur km'deki bu test motoru çok mu hırpalanmış bilemedim. Genellikle test motorlarının hor kullanıldığı doğrudur, gerçek veriler satın alıp kullananların motosikletlerindedir çoğunlukla. Düşündürdü açıkçası.
Velhasılı kelam 10 dakikada iyi de kötü de şeyler hissettirdi bana Dominar. Açıkçası almaya değer mi, 5 yıl binilebilir mi? Biraz kararsız kaldım ne yalan söyleyeyim. Sürüşü çok zevkli ama, evet işte tam da budur aradığım diyemedim bu kısa sürüşte. Oysa NS150'de 15 dakika sonra neredeyse yüzde 80 tamamdır, budur demiştim.
Şunu da eklemeden geçmeyeyim, geçen yaz 1 saat kadar KTM duke 250ABS yi denemiştim, o motordan inip NS150'ye binince oh be dünya varmış demiştim. Kısa süreli binmiş olsam da Dominar'dan Ns150'ye binince böyle düşünmedim, Dominar açıkçası KTM'den çok daha konforlu geldi bana, hakkını vereyim. KTM'de sele adeta simitçi tablası gibydi, Dominarda çok daha konforlu. Ve üstünden inip NS150'ye binmek bir nebze koymadı desem yalan olur. :)
Bilemedim, epeyce bir kararsızlığa gark eyledi beni Dominar 400, öyle bir gidişi var ki, ilk gaz verdiğiniz anda cezbediyor, hele hele benim gibi küçük cclerle uzun zaman geçiren biri iseniz. Ama özellikle o gidondaki titreşim mevzusu biraz düşündürmedi değil. Hani gidonda bu olmasa motor tadından yenmez modunda olabilirmiş F/P açısından.
Her şeye rağmen artıları oldukça fazla ve benim düşündüğümden çok daha iyi hissettiren bir motosiklet imajı verdi bana açıkçası.
Alınabilir mi? Memlekette malum büyük marka dediklerimizin 250 cc motosikletleri bile 400 cc dominardan daha pahalı hale gelmişken, neden olmasın?
Bugün itibariyle ben Dominar 400 sahibi oldum. Benim için tek silindirli motorun titreşimi o kadar önemli olmayacak, çünkü bugüne kadar hep tek silindirli kullandım, ama çisft disk, Bosch marka abs sistemi, su soğutma, enjeksiyon, led farlar, her şeyin ötesinde 35 hp ve 35 nm tork gibi özellikler benim kullanım amacıma fazlasıyla yetecek özellikler olduğu için ve şu an bayiilerde 2017'lere verilen uygun fiyatlar beni de cezbetti ve bugün aldım, henüz elime geçmedi ama bir kaç güne yollarda olurum. üstelik liste fiyatlarından da uyguna alabildim, bunun da etkisi oldu satın almamda. Açıkçası bir kaç başlıkta daha yazdım, bu fiyata kullanım amacıma en uygun motosikleti almış oldum diyebilirim. Umarım NS150'den çok daha uzun süre onunla beraber oluruz.
YanıtlaSilHerkesin istediği motosikleti almasını dilerim.