Merhaba.
Bu blog benim kişisel motosiklet hikayemi, motosikletle ilgili deneyim ve düşüncelerimi anlatmaktadır.
Profesyonel bir motosiklet sürücüsü değilim, amatörce, kendi bilgim dahilinde kendime bir kişisel motosiklet arşivi hazırlamak amacıyla yola çıktım, sonrasında iş biraz dallanıp budaklandı. Ben deneyim kazandıkça blogda paylaşım ve yazılar çoğaldı.
Motosiklet insana büyük zevk veren bir taşıt, üstelik büyük şehirlerin trafik kaosuna da bireysel anlamda harika bir çözüm sunuyor. Ama aynı zamanda oldukça riskli de bir taşıt. Motosiklete her sürücü kendi kişisel risklerini ve sorumluluklarını alarak binmek durumunda. Bu sebeple benim burada anlattıklarım tamamen benim kişisel deneyimlerim olup tavsiye ve teşvik niteliği taşımamaktadır. Okurlarının bloğu bu bilinçle okuduğu ön kabulüyle yazıp çiziyorum ve sizin motosikletle yapacaklarınız sizi bağlıyor, tıpkı benimkilerin de beni bağladığı gibi. Blog sizin yapacaklarınızla ilgili sorumluluk kabul etmez, zira burası bir motosiklete başlangıç ya da eğitim mecrası değildir.
Motosiklete başlamak isteyenler için sanılandan çok eğitim merkezi var memlekette, eğitimsiz sürmeyin derim. Çok şey fark ediyor çünkü.

Yolunuz hep açık olsun.
Nice yollara.

Ç.Ö.


3 Ağustos 2009 Pazartesi

Sanal Alemde Motosiklet

    Motosiklet sevdam yeniden ve bu kez ciddi olarak alev almıştı. Ama sanal alemde gezindikçe motosiklet olayına ciddi anlamda giriş yapmanın öyle çok da basit bir iş olmadığını anlamaya başladım. Benim bildiğim motosiklete binmek için bir kask ve sırtına da bir deri mont giymek yeterliydi. Hatta kafana takacağın kaskı bile fazlaca takmamak gerekir diye düşünürdüm. Bir cruiser (ki cruiser motosikletleri bile o zamana kadar chopper sanırdım) motosiklet için yarım bir kask ve göze de havalı bir gözlük takarsam, benden kral motorcu olmaz diye düşünürdüm. Ama web ortamındaki sitelerde vakit geçirmeye başladıkça kazın ayağının hiç de öyle olmadığını anlamaya başlamıştım. Bir motor heveslisi için motorun kendisinden çok onu kullanırken giyeceği kıyafetlerin büyük önemi olduğunu anlamaya başladım. Kask denilen şeyin göstermelik bir tas olamayacağını, ayakta spor ayakkabı ile motora binmenin akıl karı iş olmadığını, korumalı bir motosiklet montunun ne menem bir şey olduğunu, yazın ve kışın farklı giyim kuşamlar olduğunu, daha da acaibi yaz aylarında bile korumalı kıyafet giymek gerektiğini hep internet ortamındaki motosiklet grupları ve kulüpleri sayesinde öğrenmeye başladım. Üstelik de bu öyle bir engin denizdi ki, okumakla, araştırmakla da bitecek gibi değildi. Her şeyin ince ince ayrıntıları vardı. Açıkçası bir motosiklet almadan önce mutlaka koruyucu kıyafetler ve kask almam gerektiğini daha da ötesi öncelikle bir motosiklet ehliyetine sahip olmam gerektiğini anladım.
    Bu sebeple benim motorculuk bilincimin oluşmasında internetin ve orada bu işi sevdirmek, öğretmek adına debelenen web sitelerinin, kişisel çabaların, blogların büyük faydası oldu. Şimdilerde yeni başlayacak ve başlamış olan tanıdıklarıma da hep öncelikle internetteki sitelerin yeni başlayanlarla ilgili bölümlerinde vakit geçirmelerini tavsiye edip dururum. Gerçekten düşünülenin çok ötesinde faydası oluyor. Ve tabii az da olsa ülkemizde mevcut olan kitapları motora binmeden önce edinmekte büyük yarar var. Benim için bu işe doğru başlamak anlamında ustam kabul ettiğim sevgili Reşat Arbaş'ın "Motosiklet Teorisi" kitabı önemli bir yer teşkil eder.(İnternet versiyonu da var ve blogun ana sayfasından linkine ulaşılabilir). Donald Duck nickiyle internet ortamında çok sevilen ve bilgileri pek çok sitede paylaşılan Reşat Arbaş'ın Motosiklet Teorisi kitabı yeni başlayacak birisi için adeta biçilmiş kaftan ve Türkçe bir kaynak olarak bence çok değerli bir kitap. Kitaba ulaşamazsanız hiç sorun yok zira kitaptaki tüm bilgilerin mevcut olduğu internet versiyonu da güncel halde sizi bekliyor. (http://donald.hypermart.net/Teori/Acilis.htm)


    Sanal Alemde gezinmelerim ve Motosiklet Teorisi kitabı, seçeceğim motor konusunda da benim bakış açımı büyük oranda değiştirmeye başladı tabii. İlk bineceğim motorun bir cruiser değil daha küçük cüsseli ve daha az gücü olan bir şey olması konusunda iyiden iyiye ikna olmaya başlamıştım. Ama motordan önce iş, ehliyet ve kıyafetleri almaktaydı. Ben de öyle yaptım ve hemen yakınımdaki bir ehliyet kursuna kayıt oldum. Bir yandan kursa giderken bir yandan da motosikletten önce motorcu kıyafetlerimi düzecektim.

    Aslında yeni başlayacak herhangi biri için Türkiye'de inanılmaz bilgi var sanal alemde, yeterki iyi niyetle o bilgilere ulaşılmaya çalışılsın. Pek çok forumda pek çok tecrübeli ve iyi niyetli insan yeni başlayanlara yol göstermek için can atıyor adeta. Sadece yeni başlayanlar için açılmış başlıkları aratarak bile yüzlerce bilgiye ve deneyime ulaşmak mümkün. Hatta motosiklet üzerine yazılmış kitaplar ve motosiklet dergileri bile tahmin edilenden daha fazla denilebilir. Şüphesiz daha da artması tüm motorcular ve hevesliler için büyük kazanç demek.

(Bu yazıdaki resim internet ortamından alınmıştır... )
 
Devam Edecek...

 Sonraki Yazı:Sanaldan gerçeğe İlk Motosiketim
Önceki Yazı: Bisikletle Başlayan Hikaye






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İlginize teşekkürler!

NEDEN SÜRÜŞ EĞİTİMİ ALMALIYIZ ?!

NEDEN SÜRÜŞ EĞİTİMİ ALMALIYIZ ?!
Fotoya tıkla yazıyı oku!

125cc ile Dünya Turu (Around the world by 125cc)

125cc ile Dünya Turu (Around the world by 125cc)
Fotoya tıkla yazıyı oku!

Kaza Şiiri... :)

Kaza Şiiri... :)
Fotoya tıkla yazıyı oku!