Merhaba.
Bu blog benim kişisel motosiklet hikayemi, motosikletle ilgili deneyim ve düşüncelerimi anlatmaktadır.
Profesyonel bir motosiklet sürücüsü değilim, amatörce, kendi bilgim dahilinde kendime bir kişisel motosiklet arşivi hazırlamak amacıyla yola çıktım, sonrasında iş biraz dallanıp budaklandı. Ben deneyim kazandıkça blogda paylaşım ve yazılar çoğaldı.
Motosiklet insana büyük zevk veren bir taşıt, üstelik büyük şehirlerin trafik kaosuna da bireysel anlamda harika bir çözüm sunuyor. Ama aynı zamanda oldukça riskli de bir taşıt. Motosiklete her sürücü kendi kişisel risklerini ve sorumluluklarını alarak binmek durumunda. Bu sebeple benim burada anlattıklarım tamamen benim kişisel deneyimlerim olup tavsiye ve teşvik niteliği taşımamaktadır. Okurlarının bloğu bu bilinçle okuduğu ön kabulüyle yazıp çiziyorum ve sizin motosikletle yapacaklarınız sizi bağlıyor, tıpkı benimkilerin de beni bağladığı gibi. Blog sizin yapacaklarınızla ilgili sorumluluk kabul etmez, zira burası bir motosiklete başlangıç ya da eğitim mecrası değildir.
Motosiklete başlamak isteyenler için sanılandan çok eğitim merkezi var memlekette, eğitimsiz sürmeyin derim. Çok şey fark ediyor çünkü.

Yolunuz hep açık olsun.
Nice yollara.

Ç.Ö.


19 Temmuz 2012 Perşembe

Uğur Ertekin'den yolda güvenli sürüş eğitimi videoları.

Merhaba,

   Öncelikle motosiklette güvenli ve ileri sürüş eğitimi alma fırsatı bulamamış arkadaşlara faydalı olacağını düşündüğüm ama aslında hepimizin izleyip hem bildiklerini kontrol etmesi hem de yanlışlarını düzeltmesi açısından önemli bulduğum bir paylaşımım var.  

    Aşağıya youtube'da gördüğüm ve izlemeyenler için mutlaka paylaşılması gerektiğini düşündüğüm bazı motosiklet sürüş videoları koyuyorum. Bu videolar ART Akademi kurucusu Uğur Ertekin tarafından hazırlanmış ve bizlere sunulmuş. Videolar üzerinde altyazılarla gayet güzel ve eğitici açıklamalar yapılmıştır. Kendi adıma ben çok eğitici buldum. Umarım izleyenlere de faydası olur. Bu arada hemen belirtelim Uğur Ertekin Hocamız, ART Akademi'de ileri sürüş dersleri veren bir motosiklet ileri sürüş eğitmenidir. Kendisine de buradan çok teşekkür ediyorum bu güzel paylaşımları için. Hani "Neden sürüş eğitimi almalıyız?" başlıklı yazımda bahsetmiştim, sürüş eğitimi için maddi imkanınız olmayabilir ama mutlaka internetten, kitaplardan bir şeyler öğrenebilirsiniz diye, işte bu videolar tam da öyle videolar. Buyrun:

   Bu ilk videoda özellikle iki motorun yolda nasıl senkronize sürüş yaptıklarına dikkatinizi çekerim. Her iki sürücünün de doğru konum belirleme ustası olduğu gayet açık görülüyor. Alt yazılarda ise arazinin nasıl tarandığına ve strateji belirlendiğine dikkat.




Bir diğer video yanlış viraj üzerine bilgiler veriyor dikkatle izlenmeli kanaatimce:



Burada da doğru viraj konumlanmaları:


Sollamalar üzerine bu kez yazısız bir video, ama zaten yukarıdaki altyazılı iki videodan sonra, sanırım her şey anlaşılacaktır:



Dar bir dağ yolunda konumlanma :



Umarım bu videolar sürüşünüzü geliştirmenizde ve nerede yanlış yaptığınızı bulmanızda faydalı olur. Bunları zaten uygulayanlara da bir hatırlatma ve güncelleme fırsatı verir.

Güvenli sürüşler.

Uğur Ertekin kimdir? şurada yazıyor: Uğur Ertekin
ART Motoakademi linki ise şurada: artmotoakademi

NOT: Bu ve benzeri eğitim videolarını kendi youtube kanalım MotoHayat'da Motosiklet Eğitim Videoları adıyla oynatma listesi yaptım, sayısı artarak büyüyor, oradan da takip etmenizi öneririm.

4 yorum:

  1. Orhan Pamuk demiştiya benimkide o misal,BİR EĞİTİM ALDIM HAYATA BAKIŞIM DEĞİŞTİ.

    Böyle bir blog hazırlamanız çok ama çok faydalı olmuş, hele aşağıdaki linkler mükemmel toparlanmış.
    Emeğinize sağlık.

    ATİLLA DÜNDAR (ANTALYA)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Atilla bey çok teşekkürler. Sizinki gibi yorumlar geldiğinde emeğin karşılığı alınmış oluyor ve havaya yazıp çizmediğini anlıyor insan. Bu bloğu ve Linkleri en başında kendim için toparlayayım, aklıma geldiğinde hemen ulaşayım diye yayına koydum, benle birlikte buraya ulaşan insanlara da bi faydası olmuş olur dedim. Eh işe yarıyorsa blog görevini yapıyor demektir:) Çok sağ olun. Keyifli sürüşler.

      Sil
  2. Favorilerime aldım sayfanızı, inanın benim gibi günün koşturmacasından tşk. yorumu bile bırakamayan çok takipciniz var =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, ne güzel sözler bunlar, sağ olun.

      Sil

İlginize teşekkürler!

NEDEN SÜRÜŞ EĞİTİMİ ALMALIYIZ ?!

NEDEN SÜRÜŞ EĞİTİMİ ALMALIYIZ ?!
Fotoya tıkla yazıyı oku!

125cc ile Dünya Turu (Around the world by 125cc)

125cc ile Dünya Turu (Around the world by 125cc)
Fotoya tıkla yazıyı oku!

Kaza Şiiri... :)

Kaza Şiiri... :)
Fotoya tıkla yazıyı oku!