Merhaba.
Bu blog benim kişisel motosiklet hikayemi, motosikletle ilgili deneyim ve düşüncelerimi anlatmaktadır.
Profesyonel bir motosiklet sürücüsü değilim, amatörce, kendi bilgim dahilinde kendime bir kişisel motosiklet arşivi hazırlamak amacıyla yola çıktım, sonrasında iş biraz dallanıp budaklandı. Ben deneyim kazandıkça blogda paylaşım ve yazılar çoğaldı.
Motosiklet insana büyük zevk veren bir taşıt, üstelik büyük şehirlerin trafik kaosuna da bireysel anlamda harika bir çözüm sunuyor. Ama aynı zamanda oldukça riskli de bir taşıt. Motosiklete her sürücü kendi kişisel risklerini ve sorumluluklarını alarak binmek durumunda. Bu sebeple benim burada anlattıklarım tamamen benim kişisel deneyimlerim olup tavsiye ve teşvik niteliği taşımamaktadır. Okurlarının bloğu bu bilinçle okuduğu ön kabulüyle yazıp çiziyorum ve sizin motosikletle yapacaklarınız sizi bağlıyor, tıpkı benimkilerin de beni bağladığı gibi. Blog sizin yapacaklarınızla ilgili sorumluluk kabul etmez, zira burası bir motosiklete başlangıç ya da eğitim mecrası değildir.
Motosiklete başlamak isteyenler için sanılandan çok eğitim merkezi var memlekette, eğitimsiz sürmeyin derim. Çok şey fark ediyor çünkü.

Yolunuz hep açık olsun.
Nice yollara.

Ç.Ö.


14 Mayıs 2016 Cumartesi

Bajaj Pulsar NS150 ile rodaj sonrası izlenimler

   İki gün önce Bajaj Pulsar NS150 motosikletimin 500 km rodaj bakımını yaptırdım.
Yağ ve filtresi değişip, gerekli kontroller yapıldı, bu esnada motoruma bir de dörtlü flaşör butonu eklettim. Geçmiş motorlarımda zaman zaman sıkıntısını çektiğim bir özellikti, iyi oldu. Üstelik motor çalışmazken sadece kontak açıkken de kullanılabililiyor ve sinyallerle bağlantısı yok, bağımsız çalışıyor. Yetkili servisim Bay-moto'daki ustamın eline sağlık.

 photo P_20160513_161106_zpsb8nuwhdu.jpg
Artık flaşörlü hale gelen motorum


   Gelelim motorun 500lük izlenimlerine. Şu anda 600küsur km'yi devirdim.
Bakım sonrası motorda ciddi bir rahatlama oldu, yağ olarak Castrol 15w50 (bu oran kullanım kılavuzunda tavsiye edilen orandır) konuldu. Boş vitesi buldurmak biraz daha rahatladı. Motorun hemen her viteste çıktığı üst hız ve devir limiti biraz daha yükseldi ve rahatladı. Benim zaten aldığımdan beri motorla ilgili bir sıkıntım yoktu. Daha önce yazdığım gibi sadece aynaları değişmiştim. Genel olarak başkaca bir sıkıntı olmadı.
Şimdi normalde 500km bakımı yaptırdım ama tıpkı kitapçıkta dediği gibi 2000 km boyunca da motoru çokça yormadan ve rodaja biraz limit yükseltmiş olarak devam edeceğim. Bu sebeple çok kısa aralıklarla üst devirleri göstersem de motora, genellikle 80km üst limitle kullanacağım bu 2000km boyunca. Zaten gideceğim yolda da çoğunlukla 80km'yi bile görmüyorum.
Meraklısına hemen söyleyeyim, sadece bir kez ve çok kısa süre 110 km hıza çıktım, motor redline'a gelmeden bu hızı rahatlıkla görüyor düz yolda bunu söyleyebilirim. 

   Sürüş anlamında daha efektif kullanım için geçtiğimiz günlerde internetten çanta demiri ve çanta alıp arkaya kendim monte ettim.(üstelik ikisi komik bi fiyata 102tl'ye geldi, işçilik için de kendime bir neskafe yaptım evde :)  Ordan artan parayı serviste flaşöre verdim yine de markalı bir topcase'den daha ucuza geldi hepsi :)  ). Yakın zamanda, yine daha kullanışlı olması adına yaptırabileceğim belki tek değişiklik bir gidon yükseltme aparatı eklemek olacak. Zira sportif bir gidona sahip olduğu için, benim günlük ve uzun süreli (işe giderken yarım saat ve üzeri) kullanımlarımda daha rahat bir oturuş pozisyonu elde etmek istiyorum doğrusu. Acil ihtiyaç mı? Hayır değil, hele hele ben zevkine aktif, sportif kullanacam diyene hiç gerekli olmayabilir. Ama benim gibi daha ziyade ulaşım için kullanacaksanız gidonun yükseltilmesi konfor açısından iş görebilir. Zira ilk test yazısında dahi bahsetmiştim, bu motordan bir cbf, ybr ya da klasik bir commuter rahatlığı beklemeyin, çünkü gerçekten naked-supermoto tarzı bir şasiye sahip. Sizden birazcık sportif bir pozisyonda oturuş bekliyor anlayacağınız. Ha buna rağmen kuryeler kullanıyor mu? Evet hem de giderek artan sayıda NS150 ve NS200 (daha ziyade NS 200) kuryelerce tercih ediliyor, daha dün serviste NS200 alan bir gümrük kuryesi arkadaşla tanıştım, ki benim gibi o da eski bir cbf150 kullanıcısıydı. Niye bu dediğimde, abi ben TEM'den uzun km'lerle sağa sola gidiyorum, cbf 150 gitmiyordu abi dedi. Tabii daha aldığı gün öne turing cam taktırdı ve lastikleri de değiştirdi. Ticari kullanım için bunların yapılması mantıklı. Bu arada sanırım ben de ileride bir turing cam taktıracağım. Tabii böyle yazdım diye oturuş pozisyonu çokça rahatsız sanılmasın, kişiye göre değişebilmekle birlikte bence sadece bir commuter bike'a göre biraz daha rahatsız denilebilir.

   Lastiklerden bahsedecek olursam, bu lastiklerin yol tutuşu çok iyi değil, motosikletin ağırlık merkezinin biraz yukarıda oluşu, yerden sıradan bir commutere göre epeyce yüksek oluşu (17,5cm yerden yükseklik.) nedeniyle, biraz rüzgar da varsa, lastikler çokça güven vermiyor doğrusu. Ama ben bütçeyi sarsmamak adına lastikleri yaz boyu kullanmak niyetindeyim. Turing camı da duruma göre yaz sonuna bırakabilirim, zira kışın o sert rüzgarları göğse yemek iyi olmuyor. Bu sabah işe gelirken sabahın serin rüzgarının olduğu gibi göğse vurduğunu hissettim, ki bu daha soğuk havalarda hem yorar hem de hasta edebilir insanı.
Orjinal turing camı dün bahsettiğim kurye arkadaşın motorunda yakından gördüm, motorun şekline de yakışıyor, hele benim gibi arkaya topcase de takmışsanız motora hafiten bir enduro turing havası da veriyor.

   Benim yakın gelecekte daha efektif kullanım amacıyla yapacağım iki şey gidon yükseltme ve turing cam takmak olacaktır. Lastikleri saymazsak bunun haricinde de bir değişim yapacağımı sanmıyorum.

   Bazı arkadaşlar forumlarda yazmışlar, motor 7000 devirden sonra coşma eğiliminde, maksimum torkuna yaklışılıyor oluşunun etkisi olsa gerek. Ve belirteyim 7000 - 7500 devir aralığına çıkıldığında da stabil gidip çok da fazla vibrasyon hissetirmeyen bir gidişat sergiliyor Pulsar. Evet devir yükseldikçe inceden bir titreşim var, hissediliyor, ama öyle sert, kısa sürede yoracak bir titreşim değil ve daha ziyade ayak pegleri ve benzin deposunun yan taraflarında bu tatlı titreşim. Zaten en baba motorda bile saatte bir mola verilmesi gerektiği pek çok kaynakta yazar. Eh bu durumda uzun yollara da gidilebilir gibi görünüyor. Uzun yolu motor değil motorcu gider derler, insanlar 125 cc hatta moped ile dünyayı geziyorlar, motor her türlü gider gerisi size kalmış. Tabii ki bir küçük cc ile uzun yol daha zordur, daha yorucu olabilir, daha yavaş olur v.s. ama olmaz değildir.
 photo P_20160523_121357_zpsx4scbhug.jpg



Daha efektif kullanım için arkaya topcase şart.


Bazı İyi Özellikler:
   Daha önce yazarım deyip başlık altlarına yorumla eklemiştim ama bu başlıkta motorun bana göre iyi, bazı özelliklerini de yazayım. 
- Benim motorda beğendiğim en önemli kısımlardan biri göstergesi. Bu göstergede saat olması benim için önemliydi ve dijital göstergede saat var, mode ve set düğmelerinden ayarlayabiliyorsunuz. Yine göstergede iki farklı yolculuğu kaydedebileceğiniz trip1 ve trip2 iki diye bölüm var mode/set düğmelerinden bunlara ulaşıp sıfırlayabiliyorsunuz. Benzin göstergesi ortadaki analog devir saatinin hemen yanında ve bu benzin göstergesi azaldıkça çizgileri tükeniyor. son çizgi de tükenmeye yakın yandaki benzin pompası ikonu yanıp sönmeye başlıyor bu durumda 12 litre deponun 10 litresinin bitmek üzere olduğunu anlıyorsunuz ve benzin musluğunu yedek depoya çevirdiğinizde 2 litre daha benzininiz kalmış oluyor. 
- Motorda bir kill switch bulunmakta, yani acil durum stop düğmesi; bu da küçük cc lerin bazılarında olmayan önemli bir özellik benim için. 
- Yan ayaklıkta müşür var, yani motor viteste ve yan ayaklıkla park edilmiş ise çalışmıyor ve boşa alarak çalıştırıyorsunuz, aynı şekilde çalışırken de vitese takılı halde yan ayağı açarsanız yine stop ediyor. Aynı zamanda motor yan ayaktayken göstergede side stand diye bir uyarı görüyornsunuz. Bunlar güzel özellikler bence. 
- Yine pek çok küçük cc'de hatta büyük cc'lerin bazılarında bile sıkıntı yaratan bir durum olan benzin depo kapağının sabit olmaması durumu bu alette yok, depo kapağı menteşeli. Anahtarınızla depo kapağını açıyorsunuz ve kapak elinizde kalmıyor, bu da bilhassa benzin alırken iki elinizi de kullanabilmek adına oldukça önemli bir özellik.
- Jikle selenin altında ve gerçekten işe yarayan bir jikle, yani hem jikleyi aç hem gaz ver gibi bir absürtlük yapmanıza gerek yok.
- Motorda ayak marşı olduğunu zaten biliyorsunuzdur ama yine de söyleyeyim. 
 photo P_20160415_161356_zpsd9zfrodt.jpg

 photo P_20160415_161323_zpsicypvgrl.jpg

- Bir kaç kez gerçekten acil durumlarda frenaj yaptım ve frenler bana güven verdi ve hatta motor bir defasında arkayı kaydırmasına rağmen güzel topladı, üstelik orjinal nylongrip lastiklere rağmen. Ben frenlerinden memnunum Pulsar'ın.
- Motorun iyi yanlarından biri de farları, kısa farı bile gayet iyi aydınlatıyor, otobanda giderken kendi şeridimi geçtim yan şeridi bile aydınlatıyor neredeyse. Aynı şekilde uzunlar ve flaşör de gayet iyi iş görüyor. Görünürlük ve fark edilmek adına bu iyi. 
 photo P_20160415_140205_zpszdeihjgn.jpg

   Şimdilik bu kadar. bundan sonraki izlenimlerimi şayet bir aksilik olmazsa 10bin de bir yapmayı planlıyorum. Bu durumda seneye görüşürüz diyeyim. :)) Kalın sağlıcakla!

   Nice Yollara!


EDİT: Yazının altına yorumlarla, motorla km yaptıkça, analizler yazmaya devam ediyorum. Meraklısına duyurulur. Daha önce de belirttiğim gibi 10 bin km'yi devirince yeniden detaylıca bir analiz yazısı yazmayı düşünüyorum. 4.5 ayda motorum şu an 3600 km civarına geldi. Sanırım 1 yıl dolmadan 10 bini devirecek böyle giderse. Aşağıya yorumlarla yazdığım için ekstra Pulsar NS150 analizi yazmıyorum 10 bine kadar. Meraklısı aşağıdaki güncel yorumları da okusun derim. Pulsarla amacım 30 binleri görmek, zira en az 3 yıl gibi kullanım düşünüyorum. Umarım 30binli km'lerini de buradan yazarım NS150'nin. Böylece bu motoru almak isteyenlere, yeni almış olanlara uzun soluklu bir test yapılmış olur.

EDİT 2 : Geronimo için uzun soluklu analiz yazısı hazırladım ve bloğa koydum.Buradaki kendi yorumlarıma bununla son verip, artık o yazıda güncellemeyi deneyeceğim. Tabii ki okuyucular bu başlık altına da yorum yazabilirler, sadece ben blogger olarak artık bu başlık altına test ya da analiz yazısı yazmayıp aşağıya linkini vereceğim başlığa yazacağım.

ilgili link şu:

 photo P_20160425_135530_zps0mztlld6.jpg

31 yorum:

  1. Dün 2.depo benzini bitirdim, rodaj sonrası ara ara çok kısa da olsa 90 - 110km gibi hızlara da çıktım ama genellikle 75 - 80 km üst limitle kullandım ve 389 km yol yaptı Pulsar. Aşağı yukarı 100km'de 2.60lt gibi bi yakıt harcamış oldu. Gayet iyi. Benim genellikle gidip geleceğim ev iş arasında zaten maksimum çıkacağım hız 80km filan oluyor, bu durumda yakıtı da iyi görünüyor. Sabahları hala tek marş, jiklesiz hafif hafif gaz veriyorum ve 10 - 20sn gibi gazı bırakıyorum ve stabil olarak çalışıyor. Üst devirlerde 7bin devir ve üstünde sağ ayak peginde titreşim kendini hissettirmeye başlıyor, ama motorda hala rahatsız edici bir titreşim yok, hatta rodaj bakımı sonrası daha da azalıp rahatladı diyebilirim.
    Benim uzun boyuma göre gidonu bi miktar yükseltmek gerekecek sanıyorum, 3 - 3,5cm'lik gidon yükseltme aparatı varmış bayiilerde yakında taktıracağım muhtemelen, zira yarım saat üzeri kullanımlarda biraz yoruyor beni açıkçası.

    YanıtlaSil
  2. Motosikletim şu anda 1800 küsur km'lerde ve sıklıkla işe gidip gelmeye başladım artık. Şu aralar motorun ufak ufak açılmaya başladığını hissediyorum. Hızlanmaları daha kolay yapmaya başladı, bilhassa zaman zaman 90km gibi hızlara ihtiyaç duyduğumda motor çok rahat çıkıyor bu hıza, devamında 3 haneli hızlara da düz ve çok aşırı rüzgar olmayan yol ortamlarında rahatlıkla çıkabiliyor. Şayet hava çok rüzgarlıysa o zaman cc'sine yenilip 90 km üstü hızlara daha yavaş çıkıyor; yalnız yine de bir commuter motora göre çok daha rahat gidebiliyor rüzgar altında bile belli hızlarda. Daha önceden cbf 150, ybr125 gibi motorları kullanmış biri olarak NS150'nin her ikisinden de aynı yollarda ve aynı şartlarda çok daha yüksek hızlarda ve daha rahat seyrettiğini rahatlıkla söyleyebilirim. Pek çok kullanıcının bahsettiği gibi Pulsar NS150 7000dev/dk. üzerinde kendisinden beklenen performansı ciddi anlamda vermeye başlıyor, hele yol ve hava durumu da müsaitse 3 haneli rakamları kolaylıkla buldurabiliyorsunuz. 1800 küsur km boyunca henüz RPM LIMIT yazan lambayı yaktırmadığımı da söyleyeyim ona rağmen otoban hız limiti olan hızın hemen altındaki hızları çok kısa aralıklarla ve lamba yanmadan gördüğümü söyleyebilirim. Yani henüz red line, top speed ya da dip gaz görmüş değilim motorumda ve buna rağmen neredeyse otoban hız limitini (dip gazsız) görüyor alet. Haa benim için bu hızlar sadece gerçekten gerektiğinde görülecek hızlar, zira küçük cc'de bu hızları ancak bomboş yollarda görmek lazım ki durmak gerektiğinde böyle bir aleti yeterli mesafede durdurabileyim, trafik akıcı bile olsa yoğunsa orada hız denemek akıl işi olmayacaktır motoru durdurmak açısından. Bu sebeple benim motorumda konforlu hızlar 80 - 90 km hızlardır ve bu hızları aşmazsanız ekonomisi de daha iyi oluyor 80 km üstüne çıktıkça benzini içmeye başlıyor tabiri caizse. Ama şunu belirteyim Pılsar NS150 rahat rahat ve red line altında 90 km üzeri ve 3 haneli hızlarda stabil bir şekilde gidebilecek gibi duruyor. Ben bu saatten sonra 150cc aletle uzun yola gideceğimi sanmıyorum(uzun yoldan kastım 250 km ve üstü mesafeler), zaten buna vaktim de pek yok ama gitmek isteyenler için bu bir veri olabilir belki. Ki bu adam cbf150 ve ybr125'le uzun sayılabilecek yollara hem de bir gün içinde gitmiştir, blogda bu gezilerin raporları da var. Ama motosiklete dair kafamda değişenlerden biri de artık belli beygir v ecc altındaki aletlerle uzun yola gitmek istemeyişimdir. NS150 ile belki bir kez ve sırf denemek maksatlı bir kutsal sürüş yapabilirim hepsi bu. İleride belki bir NS200, İnazuma ya da MT25 tarzı bir motor alabilirsem o zaman uzun yollara da (tabii yine vakit bulabilirsem) giderim, yoksa şu an için uzun yol düşünmüyorum bu motorla. Açıkçası içimden de gelmiyor eskisi gibi, çocuğuma vakit ayırmak çok daha öncelikli mesela ya da başka şeylere.


    Bir önceki yorumda gidon yükseltme aparatından bahsetmiştim, ama muhtemelen taktırmayacağım, zira motorun sürüşüne alıştıkça gidon yükseltmenin çok da elzem olmadığını düşünmeye başladım, doğru oturuş pozisyonuyla gidonun alçaklığı problemi de azalıyor çünkü. Belki onun yerine turing camı taktırmak daha akıllıca bir seçim olacak benim için, zira rüzgar zaman zaman problem oluyor.

    Şimdilik bu kadar. Ara ara bu başlık altında kendi yazıma yorumlamalarla bilgi vermeye devam edeceğim.
    Asıl önemli analizi de - daha önce de yazdığım gibi - 10bin km'yi devirdikten sonra yapacağımı belirteyim, hatta belki o zaman bir yazı ve video da paylaşabilirim.

    YanıtlaSil
  3. Aklıma geldikçe bu başlıkta motosikletle ilgili bilgiler ya da verileri yorumlarla paylaşıyorum, daha ciddi analizi 10 binli km'lere bıraktığım için buraya ilgilenenler olursa diye ekliyorum yeni bilgileri.

    Bu aralar motorumu neredeyse sadece işe gidip gelirken kullandığım için giderken gündüz dönerken gece sürüş yapıyorum ve motosikletin far aydınlatmasının oldukça iyi olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim, ben farlardan çok memnunum, kısa uzun farı olsun, selektörü olsun, oldukça başarılı. Daha önce de yazmıştım sanırım benzin depo kapağının bir çok commuterdeki gibi elde kalmaması ve menteşeli olması ayrı bir güzellik. Bu arada motorun neredeyse ortada olmayan, minicik egsozunu da hatırlatmak lazım, altta küçücük bir boru, aramasan bulamayacaksın neredeyse :)

    Kişisel olarak ben motorun frenlemesinden de memnunum diyebilirim, doğru dozajlamayı becerebilirseniz gayet iyi tutuyor frenler. Ancak orjinalinde gelen nylongrip lastikleri için aynını söylemek mümkün değil, abartı hareketlere girmedikçe sorun yok, bir kez yağmur altında da kullandım ama yine de ani gaz açmalar, virajlarda biraz fazla yatışlar gibi durumlarda arka taraf kaymaya meylediyor, bu sebeple kışa girerken daha iyi hamurlu lastiklerle yenilenebilir diye düşünüyorum.

    Motor 1500 km'yi geçtiğinden beridir ara ara gaz açıp 7 bir devir ve üstünü deniyorum, mesela bugün işe gelirken bir süre üst devirlerde sabit hızda seyrettim ve titreşimin rahatsızlık vermiyor oluşu gerçekten hoşuma gitti, zaten baştan beri yazıyorum titreşimi oldukça minimum diye ama gerçekten cüssesine göre belli devir ve hızlara çıkıldığında da güzel sürüşü var titreşim anlamında. Buradan bir kez daha yazayım titreşime takılıp da alınmayacak bir alet değil NS150.

    Olumsuz olarak gördüğüm yanlarından biri motorun yerden yüksekliğinden dolayı rüzgarlı havalarda ve genel olarak yüksek hızlarda biraz güvensizlik hissiyatı yaşatması durumunu söyleyebilirim. Bu sebeple bu cc'de bir motordan (17 hp diye) gereksiz yere yüksek hızları yapsın diye beklentiye girip de normalden fazla risk almak akıl işi gelmiyor bana.

    Bir başka olumsuzluk belki sürüş pozisyonu ve gidonun alçak oluşu olabilir, ben ilk fırsatta (yapmam diyordum ama) galiba bir gidon yüksetme aparatı takacağım, 3 cm aparat taktıran bazı sürücüler oldukça rahat ettiklerini söylemişler, benim gibi devamlı işe gitmeyecekseniz hiç gerekmeyebilir, ama benim 1.85 boyuma 3 cm bile olsa bir gidon yükseltme aparatı taktırmam gerekecek önünde sonunda sanırım. Oturuş pozisyonuyla şimdilik gidon sorununu hallediyorum ama uzun süreli kullanmayı düşündüğüm için biraz daha rahat oturuş pozisyonu için aparat gerekecek bana. Yoksa ne kadar oturuşunuzu uyarlasanız da biraz yorabiliyor alet. Bir YBr, CBF ya da enduro tarzı rahatlık beklemeyin kısacası. (Neticede bu naked tarzı hatta biraz supersport tarzı bir alet. Amacınız sadece konforsa bu alette bulamayabilirsiniz, ama külliyen de konforsuz değil, şehir içi için hele hele kısa mesafeler için gayet atak çevik bir alet)

    Öte yandan orjinal aynaları değiştiğimi söylemiştim, yerine 200ns kullanıcılarınca önerilen TVS Apache RTR aynalarına takmıştım ve bu aynalardan epeyce memnun kaldığımı söylemeliyim. Orjinal aynalardan ise ben şu ana kadar memnun kalana rastlamadım, belki o aynalara da yanlara doğru uzatmayı sağlayan aparatlardan takılırsa işe yarayabilir, ben onun yerine direkt aynaları değiştim, zira aldığım aynaların fiyatı uygundu.

    YanıtlaSil
  4. YAKIT VERİSİ:

    En son full depom ile yedek hariç 362km yol yaptım.
    Bu depoda zaman zaman üç haneli rakamları ve üst devirleri de gördüm, sabit hızda da sürdüm. Genellikle 80 - 90 km gibi hızlarla kullandım denilebilir. Düşündüğüm kadar ekonomik benim için.

    Bu arada forum ortamlarında 300km'yi bile bulduramamış sürücülerin çok yakıyor yakınmalarını okuyorum zaman zaman, muhtemelen acemilikten kaynaklı hatalı kullanımdan dolayı motor fazla tüketiyor. Zira ben rodaj dönemi de dahil yedeğe düşene kadar hep en az 350 km yol yapabildim Pulsar NS 150 ile.

    YanıtlaSil
  5. İLK ÇALIŞTIRMA:

    9 gün aradan sonra, sabah tek marşta, gaz bile vermeden çalıştı NS 150.

    (Bu da bir başka veri olarak kayıtlara geçsin)

    YanıtlaSil
  6. Motor şu an 2200km'de, yani kılavuzda belirtilen rodaj dönemini de tamamıyla bitirmiş durumdayız, sıfır sorunla. Maksimum torkunu verdiği 7500 devirde ciddi anlamda coşuyor. Yalnız bu devirlerde sık kullanılınca yakıt ekonomisi de azalmaya başlıyor. ekonomiklik adına mantıklı devir aralığı 5500 - 6500 gibi görünüyor şimdilik.
    2500km'de bir ara yağ değişimi yapacağım, kendim yapmayı düşünüyorum, zira 5000km'de zaten genel bakım var, sadece yağ değişimi için servise gitmeye gerek görmüyorum açıkçası, CBF ve YBR'de de ara yağ değişimlerini kendim yapıyordum.
    Bu kez Motul yağı deneyeceğim, daha memnun ederse servise de Motul alıp giderim bundan sonra bakımlar için.

    YanıtlaSil
  7. Motor 3200km'de yukarıda yazılanlar değişmedi, hala memnunum. Artık neredeyse tamamen iş görme aracına dönüştü, ki henüz hiç gezmek için kullanmadım bu 3200km boyunca. Sadece ilk 500km'de o da rodaj çabuk bitsin diye sık sık sahil yolunda tırladım ona da gezmek denilemezdi. Tamamen titizliğim yüzünden rodajı bitirmeden işe gidip gelmeyeyeim diye yapılan görev sürüşleriydi.
    Motordan memnuniyetim devam ediyor, tavsiye eder miyim? Evet artık tavsiye ederim. Ama ben kuryelik yapsaydım yine de commuter tercih ederdim, bu alet sabahtan akşama kadar üzerinden inilmeden kullanılabilecek bir alet değil, en azından benim için değil. Gerçi hangi motoriklet olursa olsun ben 1 saatten fazla molasız sürmedim, sürmüyorum bu sebeple en rahat motosiklete de binsem 1 saat sonra mola vereceğim için neye bindiğimin bu anlamda önemi yok. Ama tekrar ediyorum ben bir kurye olsaydım ybr125 ya da cbf 150 alırdım, başka kuryeler de çook haklı olatak Pulsarlara yöneliyor çünkü gerçekten güçlü aletler, çok rahat hızlanıp TEM benzeri yollarda yolun gerektirdiği hızlarda gidebiliyorlar hem NS150 hem NS200.
    Açıkçası NS150 benim en baştan düşündüğümü yani cc'sine göre bir nebze daha hız ve gücü bana verdi, bu sebeple gayet memnunum. Ama onu uzun yolda kullanmadım, uzun yolda bilhassa otobanlarda aşırı rüzgar aldığını söyleyebilirim zira motor oldukça yüksek, yerden yüksekliği pek çok aynı cc motordan fazla. Bu yükzeklik kaldırım çıkmada, şehir içinde trafiği okumada çok işe yararken ne yazık ki rüzgarlı havalarda (lastiklerin de dandikliğine bağlı olarak) güvensizlik yaratabiliyor. Bir kaç kez lodosta sürmek durumunda kaldım bunu oradan söylüyorum, haa yine de hıznızı doğru ayarlarsanız sıkıntısızca gidiyorsunuz ama acemi sürücüler için böyle bir rüzgara ani yakalanmak kötü sonuçlara sebebiyet verebilir, bu sebeple acemiyseniz mutlaka gidip bir ileri sürüş eğitimi alınız. Ben Honda GS2 eğitimime çok şey borçluyum ve ilk fırsatta eğitimlere devam edeceğim.

    YanıtlaSil
  8. YAKIT VERİSİ:
    3200 km deki Pulsar NS 150 için 2500'de kendim yağ değişimi yaptım. Ve ondan sonraki ilk full depomda da yine aşağı yukarı 100km'de 2.60 - 2.70 lt. arasında seyretti motor. Geçen hafta bitirdiğim son depomda da aşağı yukarı yedek depo hariç 350km civarı yol gittim, bu sürüşte gerektikçe 3 haneli rakamları da gördüm genelde 90 km üst limitle kullandım, gittiğim yol itibariyle de 70 km altında da pek kullanmadım açıkçası.

    Kısacası Bajaj Pulsar NS 150 çok aşırı sıkıştırmazsanız yedek harici bir depo ile 300 - 350 km aralığında yol alabiliyor (Bunu aşırı sıkışık trafik harici söylüyorum). Şunu hatırlatayım sürekli 7 bin devir üstünde ve üç haneli hızlarda kullanılırsa ister istemez çok yakacaktır, bu çok yakma işi sürekli hatalı viteste, mesela düşük hızlarda üst viteslerde kullanımda da geçerlidir. Yani siz 5.viteste 50 ile giderseniz ya da farklı viteslerde motoru sürekli bayılta bayılta kullanırsanız o zaman da yakıt fazla tükenir, freni çok sık kullanmak, hatalı lastik hava basıncı, motoru aşırı yükleme, rüzgarda sürmek, gazı ani açıp kapatmak, rölantide gereğinden uzun bekletmek gibi pek çok şey yakıt verisini olumsuz yönde etkiler. Bu sebeple benim motorum niye daha çok yakıyor diyenlere tavsiyem tüm bunlara dikkat etmeleridir. Normal bir kullanımda bu motosikletin yedek hariç bir deposu ile en az 300 km civarında yol yapabiliyor olmalısınız.

    YanıtlaSil
  9. Yakıt verisi:
    20 tl'lik 4.58 litre yakıtla yedeğe düşene dek 165 km yol yaptım. 100km'de 2.77 litre yapar.
    Ki bu kullanımımda yine aynı yol şartlarında ve zaman zaman gerektikçe üç haneli rakamları rörerek, genelde ise 75 ila 90 km aralığında sürerek gerçekleşti.
    NS150 için dün son fullediğim depomun verisini de yazarak yakıt verisini bir daha 10 bin km'den sonraki detaylı analiz yazımda yazacağım.
    benim için ilk alım amacıma uygun olarak hala ekonomik bir taşıttır NS 150.

    TİTREŞİM VESAİRE:
    Görüyorum ki bazı motosiklet ortamlarında hala titreşim ya da tank slapper mezuları yapılıyor.
    Titreşim var demiştik, ama binilmesini engelleyecek bir titreşim değildir. Ben 4.5 ay 3600km'dir titreşimden muzdarip değilim. Bu titreşim hala insanı motordan soğutmayacak kadar sağ ayak peginde, devre bağlı olarak vızıltı şeklinde sele altında ve elciklerde oluşuyor. benim gibi bu konuda hassas ve titiz birini bile soğutmuyorsa demek ki bu alet titreşim var diyerek karalanacak bir alet değil. Yine de lişiye bağlı olarak değişir.

    Bu arada son günlerde kimi ilk motoru olan kullanıcılar, 100km üzerinde motorun gidonunda aşırı titreşim ve tak slapper yapma eğilimi olduğu yazmışlar. Çok ilginçtir, bir kaç gündür ısrarla 100km üzerinde deneyip tekrar tekrar bakıyorum rüzgar altında dahi benim Pulsar NS 150'im de böyle şeyler olmuyor. Bunu yazanlar ya tank slapper ne demek bilmiyorlar ya da ilk motorları olduğu için öyle sanıyorlar.

    Bir kez daha ve büyük harflerle yazıp bu konuda bir daha uzun süre söz söylemeyeceğim.
    MOTORDA "ÖNEMSENMEYECEK MİKTARDA" BİR TİTREŞİM VAR.
    BU TİTREŞİM AYNALARDA YOK, ELCİKTE VE SELE ALTINDA DEVRE BAĞLI OLARAK ORTAYA ÇIKIYOR VE SADECE SAĞ AYAK PEGİNDE HİSSEDİLİR AMA UYUŞTURMAYACAK DERECEDE VAR.
    BU ALET TİTREŞİM BAHANE EDİLEREK ALINMAYACAK BİR ALET DEĞİLDİR. PEK ÇOK TEK SİLİNDİRLİ BİLDİK BÜYÜK MARKAYA GÖRE ÇOK DAHA AZ TİTREŞİME SAHİPTİR.
    Sürüş konforu adına belki bir gidon yükseltme aparatı ve ön cama ihtiyaç vardır. benim muhtemelen ileride ikisini de yaptırmam gerekecek. Öcelik derseniz benim önceliğim gidon yükseltme aparatından yana olurdu. Haa 4.5 aydır orjinal gidonuyla sürüyorum ve devasa bir sıkıntım yok onu da söyleyeyim, bir benze daha dik sürüş için düşünülebilir. ben sportif kullanımı seviyorum diyene hiiç gerek yok gidon aparatına.



    Kendim yaptığım işlemler:
    - Aynaları TVS Apaçi aynaları ile değiştim.
    - Arka çanta demiri ve çanta taktım.
    - Rölanti ayarını bir miktar düşürdüm.
    - Pek çok sıfır motorda farkına varılmayan "arka frene basınca fren lambalarının yanmıyor oluşu"nu ben de geç fark ettim ve hemen arka fren pedalının yanındaki vidalı müşür kablosundaki plastik vidadan ve yaydan ayarladım. Kendi ellerimle kolayca arka fren lambasının yanmasını sağladım.


    Genel olarak motordan gayet memnunum, şu ana kadar hiç bir sorun çıkartmadı.
    CBF150 ya da YBR125 almadığıma 3600km olmuşken en ufak bir pişmanlığım var mı? HAYIR HİÇ PİŞMAN DEĞİLİM.
    Pulsarı 3 yıl kadar kullanıp ardından günler iyi gelirse Suzuki İnazumaGW250 tarzı bir alet düşünüyorum. Bu aletten sonra bir daha aynı paraları verip commuter tarzına döneceğimi pek sanmıyorum. Commuter alacaksam çok daha uyguna mondial, kanuni v.s. alırım açıkçası, Honda ve Yamaha o paraları hak etmiyorlar. YBR125 gerçekten hala beğendiğim bir alet ama o fiyata değecek kadar değil. Kaldı ki YBR125'de de uzun süre yüksek süratte el ayak uyuşturacak kadar titreşime maruz kalınabiliyor.
    Şunu da belirtmeden geçmeyeyim, Pulsar NS150 edindiğim izlenime göre sık sık mola vermeden uzun yolda insanı yoracak ibi görünüyor. Sık sık uzun yol yapacaksanız bence NS200 daha iyi bir tercih olacaktır. Ben sadece şehir içi kullanımı için aldığımdan sıkıntı yok.

    10 bin km genel analizine dek hoşça kalın. Okuyup da soru sormak isteyen olursa buradan yazabilir, memnuniyetle cevaplarım.

    YanıtlaSil
  10. Görünüm ve kişisel tatmin:

    Hani yukarıdaki son yorumda hiç pişman değilim yazdım ya. Her gün evden çıkıp yürüyerek bir yere gidip döndüğümde kapımın önünde duran Pulsar'a bakınca gördüğüm şey beni tatmin ediyor ve "evet ya işte bu görüntü arkadaş" dedirtiyor. Aynı yerde eski motorlarımı düşününce şu ana kadarki en düzgün görünümlü motorumun bu olduğunu düşünüyorum. özellikle motosikletle yeni tanışan insanlar için görünüm gerçekten tatmin edici olursa motosiklet sizi daha da çok çekiyor. Gönül rahatlığıyla söyleyebilirim ki Bajaj Pulsar NS150 görsel yönden aynı cc'yi paylaşan rakiplerinin pek çoğundan daha güzel. Şayet motosiklet göze de hitap eden bir taşıtsa, Pulsarlar tam da o özelliğe sahip motosikletler.

    YanıtlaSil
  11. Bir de bir motordan gelen zırıltı mevzusu almış yürümüş bazı forum ortamlarında, ilginçtir benim motorumda bahsi edilen zırıltı sesi de yok. Pulsar NS200 ve 150'nin motor karakteristiği olan hızlandıkça tizleşen bir ses var, zırıltıdan kasıt buysa bu motorların hepsinde var bildidğim. Ama zırıltı motor sesi haricinde bir şeyse benim motorumda öyle bir zırıltı yok, bazı küçük cc'lerde duyulan inceden alttan alta gelen bir tiz ses patır patır sesine eşlik ediyor ama ona da kulak verip kafaya takmak gerekiyor, yoksa ben zırıltı var diyebileceğim bir ses işitmiyorum.

    Bir de şunu belirteyim, acemilikten kaynaklı yanlış rodaj dönemleri geçirmiş ya da aşırı derecede basmaktan motorun canı çıkmış Pulsarlarda hem zırıltı hem de başka anormal sesler duyulabilir, bu taz hatalı kullanımlarda özellikle küçük cc'lerde böyle şeyler duymak mümkündür. zamanında cbf150 varken, bir toplantıda kullanıcının biri benim motorumdan garip bir ses geliyor demişti, dinledik hakikaten motorudan sanki içinde bir şey kopmuşta geziniyor gibi bir metalik tıngırdama geliyordu, ama diğer hiç bir cbf150'de yoktu o ses. sonradan gözlemlediğimde bu arkadaşın hem ilk motoru hem de biraz fazla basan, teker yapmaktı, uçup kaçmaktı işlerine giren biri olduğunu görüp o sesin niye oluştuğunu anlamıştım.

    Forum ortamlarında motoru ilk aldığım günler bir çok şeyi, hatta buraya yazdıklarımı da paylaştım, ama bir süre sonra hem okunmadığını hem de bazen gereksiz muhalefet edildiğini görünce vazgeçtim. Şimdilerde sadece ve çok seyrek olarak okuyorum. Birileri buraya giriyorsa zaten benim yazdıklarımı da görüyordur motor hakkında.
    yeni kullanıcılara faydalı oluyordur umarım. Kimseden bir soru, yorum, mesaj gelmeyince işe yaıyor mu bilemiyorum, başlıkta tüm yorumlar bana ait mesela şu ana dek.
    Evet az da olsa istatistiklerden bu başlığın ilgi gördüğünü gözlemliyorum. Bir kaç kişi sorusuna cevap bulsa ne ala.

    YanıtlaSil
  12. GÜNCEL YAKIT VERİSİ:
    MOTOR TOPLAM KİLOMETRESİ 4040 KM.
    BENZİNİN LİTRE FİYATI: 4.44 TL
    ALINAN LİTRE: 9.32 LT (YEDEK DEPO HARİÇ)
    öDENEN TOPLAM FİYAT: 41.38 TL
    YAPILAN TOPLAM KM: 356.6 KM (YEDEK DEPOYA GEÇENE DEK)

    SONUÇ: 100 KM'DE 2.61 LT YAKIT TÜKETİLMİŞ.

    Yukarıdaki veriler gerçekleşirken motosiklet genellikle şehir içi akıcı trafikte ve 90 - 100 km maksimum limitle kullanılmıştır.

    Artık iyice anlaşılıyor ki Bajaj Pulsar NS 150 abartmadan kullanılınca genellikle 100km'de 3 litrenin altında yakıyor. Bundan sonra yakıt paylaşımı yapılmayacaktır.

    YanıtlaSil
  13. GİDON YÜKSELTME APARATI TAKTIM SONUNDA.
    10 binde yazacağım ama buraya da eklemeden edemiyorum. Bugün internetten sipariş ettiğim 3 cm'lik gidon yükseltme aparatını da taktım motora. Açıkçası aldığım yer de, daha önce takanlar da, kablolarla filan işlem yapmadan tam uyuyor demişti ama benim motorda debriyaj teli kısa kaldı, gidon tam sağa döndüğünde çekme yapar gibi oldu, onu da plastik motor havalandırma ızgarasının bir üst aralığından geçirerek halletim. Debriyaj ayarını yaptım, yarın ilk kez yükseltilmiş gidonla süreceğim, bakalım gerçekten sürüş kalitesi artacak mı? Tabii debriyajı da yarın anlayacağım adam gibi ayarlayabilmiş miyim. Sonucu yine paylaşırım. Bu arada orjinal gidonun alyan vidaları taş gibi sıkılmıştı, zor açabildim elle, WD40 sıkıp gevşetebildim ancak. Umarım debriyajı adam gibi ayarlayabilmişimdir, gerçi otoparkta kısa bir deneme yaptım sıkıntı yok gibiydi ama bakalım yarın uzun sürüşte anlayacağım. Bu arada kendime yeni bir de kask aldım, yarın hem kaskı hem gidonu deneyeceğim anlayacağınız. Bu motor denen meretin masrafı bitmiyor arkadaş, motorun bitse sizinki başlıyor. Motorumu en 3 yıl kullanacağım için o süre için daha kaliteli bir kask da alayım dedim, elim rahatlayınca, bugün oldu nihayet.

    Dediğim gibi gidodundaki neticeyi paylaşırım yine.

    YanıtlaSil
  14. GİDON YÜKSELTME SONUCU SÜRÜŞ:
    Bugün işe gidon yükseltme aparatı taktığım motorumla geldim, yok yok yeni motorumla diyim. Gerçekten yeni bir motora biniyormuşum kadar fark etti açıkçası. Ben 3cm'nin bu kadar fark yaratacağını tahmin etmezdim. Sürüş konforu adına sanki başka bir motora dönüştü NS150. Bu sebeple gidondan yakınanlara tavsiye ederim. Kimileri motor enduro motora dönüştü filan demişti, neredeyse haklılar diyeceğim. Motorda yaptığım iki tane değişiklik oldu aynalar ve gidon yükseltme ve ikisi de ciddi fark yarattılar. iyi ki yapmışım.
    Debriyaja gelince sıkıntısız geçiyor vitesler sorun yok, yalnız biraz ileride kavrıyor yarın sabah onu da halledeceğim kontra vidalardan.

    YanıtlaSil
  15. HADİ SON BİR YAKIT VERİSİ PAYLAŞIMI:
    Yedeğe geçene dek full depo ile 367 km gitti bizim Pulsar.

    (Genellikle akıcı trafikte ve aşırı sıkıştırmadan ama arada sırada üç haneli rakamları ve üst devirleri de görerek. Motosiklette sıkışık trafik diye bir şey pek kalmadığı için genellikle akıcı trafik oluyor zaten. :) )

    YanıtlaSil
  16. İLK ÇALIŞTIRMA:

    Yine tatil sebebiyle 10 günlük aradan sonra sabah tek marşta ve jikle açmadan çalıştı, ancak havanın biraz soğuk olması nedeniyle (İstanbul'da yaklaşık 19 derece bir ısı vardı sabah) kısa sürede stop etti. ikinci marşta tekrar çalıştı ve çook hafif gaz vererek devamlılığını sağladıktan sonra stop etmeden rölanti devrine doğru ısınmasını sürdürdü.

    YanıtlaSil
  17. Daha once nerdeyse hic kullanmadım denecek kadar az tecrubem var motor hakkında ve cup tarzı motor bakarken ark aracılığıyla bu motorla tanıstım inceledim cok begendim haftaya buyuk ihtimalle alcam sizce bu kadar acemi biriyken dahi az egitimle surebilcek duzeye gelirmiyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.
      Daha önce hiç motosiklet kullanmadıysanız öncelikle bir eğitim kurumundan eğitim alın tavsiyesinde bulunayım. Almayacaksanız da size bu işi hakkıyla öğretebilecek, doğru frenajı, doğru oturuşu, doğru viraj çizgisini gösterecek bir arkadaşınızla mutlaka trafiğe kapalı bir yerlerde çalışın. Koruma ekipmanlarınızı da aldığınızı varsayıyorum. Pek çok motosikletle az bir eğitim alarak sürecek duruma gelinebilir, mesele bu az eğitim sizi motosiklete binerken risklerden korur mu meselesidir, bir de tabii sizin kişisel olarak motosiklete binerken nasıl bir karakter sergileyeceğinizin de önemi büyük. Bence ilk motor olarak bu cc uygundur ama bu motor uygundur demek çok net tavır koymak zor. Aşağıya yazayım detayını:

      Bu motor yeni başlayacak biri için yeteneğine ve fiziğine göre hem olur hem olmaz bir motor. Zira 140 kg ağırlığı var ve yerden 17,5 cm yüksek, ağırlık merkezi de biraz yukarıda. Kısa boylu ya da fiziken çelimsiz biri veya bir kadın için sıkıntı da yaşatabilir hiç tecrübesi yoksa. Yani hayatında hiç motosiklet kullanmamış biri için eğitim almadan, iyice alışmadan sorun yaşatabilir. Ama doğru eğitimle harika bir başlangıç motoru da olabilir. Eğitim alma imkanınız varsa mutlaka alın, ayrıca internetten yeni başlayanlar için ne varsa okuyun. Tavsiyem Reşat Arbaş'ın Motosiklet Teorisi kitabını hemen alıp okuyun, gerçekten motora binmeden önce çok faydalı oluyor. Benim yardımımın dokunacağı bir şey olursa çekinmeden buradan ya da mailcagri@gmail.com adresinden yazabilirsiniz.
      Selam ve sevgilerimle.

      Sil
  18. 5000 KM İLK PERİYODİK BAKIM:
    Bugün 5.5 ay sonra (arada kendim 2500 ara yağ değişimini yapmıştım) ilk periyodik bakıma götürdüm Geronimo'yu. Bakımı yaptırttım (Kadıköy Bay-moto'da yapıldı, ilgili ve fahiş fiyat çekmeyen bir bayii ve servis), kendi taktığım gidon yükseltme aparatından kaynaklı bir debriyaj telinin tam sağa kırdığımda çekme yapma durumu vardı, onu da hallettirdim. Ekim 2016 itibariyle 90 tl tuttu periyodik bakım. Yüzüm gülerek teşekkür ederek çıktım Bay-Moto'dan. Yağ ve filtresi değişti, kontroller ve temizlemeler yapıldı. Motorun sesi hemen değişip daha gür çıkmaya başlıyor bakım sonrası. Sürüşte de daha rahatladığını hissediyorsunuz. Dönüş yolunu sahilden yaptım fırsat buldukça artık 5bin küsur km'deki motoruma ciddi sıkıştırmalar yaptım, kısa aralıklarla vites geçişlerini 7.500 - 8000 devirlerde yaptım, 4.viteste kükreyerek 90'ı görüverdi, 5'te üç hanelileri rahat rahat yakaladı düz yol 110'u rahat görüyordu zaten, bakım sonrası bir kaç deneme yaptım. Bir anlamda test sürüşü gibi oldu. Debriyaj teli de rahatlamıştı. Bunun çözümü aslında benim de aklımdan geçmişti ama yapamamıştım. Telin içinden geçtiği kalınca metal bir halka var gidonda bir ucu çok az açık, oradan teli dışarı çıkartmışlar ve artık tam sağa dönüşlerde kasma yok. Ki tel çok uzun olmadığı için o halkadan çıktı diye bir yerlere takılma ihtimali de yok. Gidon yükseltme aparatını kendiniz takarsanız bunu yapmayı ihmal etmeyin.

    Geronimo YBR125'den sonra sanırım en fazla parçasını v.s. sini kendim taktığım motorum olacak, işin güzel yanı kendiniz yapınca fiyat da daha uygun hale geliyor zira işçilik yok. :)

    Nice 5000 km lere diyelim, Pulsar NS150 bu ilk 5 bini sıfır sorunla çıkarttı ve kendisinden hala gayet memnunum. ve artık almak isteyene gönül rahatlığığla tavsiye edebiliecek kadar da tecrübe ettim sayılır. Yine de siz test sürüşü yapmadan almayın derim, zira herkesin kendi beğenisi var, benim beğendiğimi siz beğenmeyebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  19. SON YAKIT VERİSİ:
    Bu arada Pulsar NS150 bakımdan hemen önceki son full deposu ile 370 km yol yaptı yedeğe geçene dek.
    Sürüş yine açık ama yoğun trafikli idi genelde ve kısa aralarla 3 haneli km'leri görerek. Çoğunlukla 90 km üst limitle kullanarak.

    YanıtlaSil
  20. LASTİKLERİ DEĞİŞTİRDİM.
    Dün itibariyle, kışın yaklaşmakta olmasını da dikkate alarak ve yaz kış (yola çıkmadan kar ve sağanak yağışı camdan görmedikçe) motosiklete binen biri olarak orjinal lastikleri değiştirdim. Michelin Pilot Street lastik taktırdım. motorun orjinal lastik ölçülerinin ön lastiğini bulmak neredeyse imkansız bu sebeple hemen herkesin yaptığı gibi ben de piyasada commuterlerin klasiği olan ön lastik ölçüsüne(esasında orjinal lastikten sadece yanak olarak 1 ölçü kısa) 80/90'lık lastiğe döndüm. Michelinleri MT'deki kullanıcı bir arkadaşın sayesinde İstanbul kadıköy Zenn Motor'da değiştirdim. Lastik takımı Ekim 2016 itibariyle bana Kredi kartı ile ödeyince 680TL'ye (sökme takma dahil) mal oldu. Evet maliyeti yüksek ama aynı lastikleri mesela buzmotor 740tl'ye takarım dedi. Bu sebeple hayatımızı taşıdığımız ve kışın güvenemeyeceğim naylon lastikleri değiştirdim.
    Açıkçası daha ikinci günü henüz net bir şey söylenemeyecek gibi görünse de bugün işe gelirken lastiklerin rüzgardaki ve virajdaki stabilitesi hemen kendini belli etti. İşe gelirken devamlı geçtiğim virajı 15 - 20 km daha hızlı ve daha fazla yatarak döndüm. Psikolojik olarak da insanı rahatlatan bir şey kaliteli lastikle sürmek. Ama tabii bunu yaptık diye ikarus sendromu yaşayıp gazlamanın da anlamı yok.
    Esasında continental almak üzereyken onda da orjinal ölçü istersem ancak 1 ay sonra geleceğini duyunca taban genişliği değişmeyeceği için bu lastik ebadını seçtim bundan sonra da sınırım önde hep bu ölçüyü kullanırım.
    Orjinallerin ebatları:
    ön: 80/100/17
    arka: 110/80/17

    Michelin Pilot Street
    ön:80/90/17
    arka:(aynı)

    Motorla ilgili tek eksik olarak gördüğüm ön rüzgar camını da taktırdım mı, kışı daha rahat çıkartırım sanırım.
    Lastik rodajı bitince (yani bir 150-500 km sonra) daha detaylı yazarım muhtemelen.

    Açıkçası ben pek çokları gibi orjinal lastiklerden çokça rahatsız değildim ama ıslak zeminde ve rüzgarda hep tereddütlüydüm, kışın yağışsız havalarda da kullanan biri olduğum için değişmek istedim.

    NOT: Bu arada telefonda da yüz yüze de ne kadar pazarlık etmek istesem de Zenn Motor lastik söküp takma ücreti de aldı. Zaten sizden lastik satın almış bir müşteriye lastik söküp takmak için ekstra ücret yansıtılmamalı bence. Neticede ben başka yerden lastik alıp size takın diye getirmiyorum ki, senden alıyorum ve senin de işin sadece satmak değil söküp takmayı da yapan bir firmasın, o halde 80 tl de bu işe ücret istemek niye? Zaten nakit değil kredi kartı ile aldığım için vade farkını yansıtıyorsun, ki bu kredi kartına vade farkını hiç anlamıyorum, taksit bile yapmadığım tek çekimle aldığım lastikleri normalde nakit ücretine vermendir doğrusu, ama sen kartla olunca vade farkı diyorsun, neticede bu para 2 gün bilemedin 3 gün içinde senin hesabına geçmiyor mu kardeşim, taksit de yapmadın, vade farkı nedir, kaybına olan bir şey yok ki? Tabii buzmotor aynısına 740 deyince seve seve 680 diyene bayıldık parayı ama şimdi motolastik.com'dan bakıyorum aynı lastikler yok ama aynı ölçüdeki continentaller daha ucuz, michelin pilot street'in 18 inçlik olanlarının fiyatı da daha ucuz. Biraz beklemeyi göze alıp internetten alarak lastik işi yapan bir yere de taktırmak mı daha doğrusuydu bilemedim. Bir sonraki lastik takımında bunu denemek lazım galiba. Ben beklememek için aldım, ama internetten de alınabilir miydi, evet alınıp takma parası verip daha ucuza mal edilebilirdi, üstelik internette taksit imkanı da var vade farksız. Lastik alırken bunu da dikkate alın derim.

    YanıtlaSil
  21. İLK SORUN (MU?):

    NS150'nin 5 bin km ilk periyodik bakımından beridir hatta bakım günü alıp sürmeye başladığımda fark ettiğim bir sıkıntısı oluştu. Motor 4. ve 5. viteslerde adeta torkunu veremeyip düşük hızlarda bayılır gibi hızlanamıyor. Özellikle yokuş bile sayılmayacak hafif yokuşlarda 5.viteste 90 km hız altında yani maksimum torkunu verdiği 7500 devir altında dip gaz bile yapsam motor hızlanmıyor, aynı sorunu MT sitesindeki NS150 başlığında başka bir kullanıcı daha hem de aynı km'lerdeki motorunda yaşadığını söyleyince, ben de en kısa zamanda servise gitme kararı aldım. Yarın işe gitmeden servise uğrayıp durumu anlatacağım bakalım nasıl bir çözüm getirilecek. Zira motorum 5 bin bakımına kadar hiç bir önemli sorun sergilemedi, hızlanması gayet düzenli idi, gazı açtıkça buna yokuşlar dahil hangi viteste olursa olsun cevap veriyordu. Yarın işe gideceğim için sadece sorunu belirtmek amaçlı bir uğrayacağım ayaküstü çözülecek bir şey midir bilmiyorum ama sanki 5 bin bakımında bir şey yapılmış da alet bu hale gelmiş gibi. Neticeyi yine buradan yazarım. Çokça büyük bir sorun değil sürüşte aşırı derecede etkilemese de yine de motorun eski performasını stabilitesini özleten bir durum ve mutlaka düzeltilmeli, göreceğiz bakalım. (Motor şu anda 5700km'lerde ve şu ana kadar sorun diyebileceğim ilk şey bu ve bakıma kadar bu da yoktu, ilginç, servisin cevabını merak ediyorum açıkçası, yazacağım buradan)



    MAKSİMUM TORK VE ÜSTÜNDE PERFORMANS HALA MUHTEŞEM:

    Bu arada dün gece işten dönerken otobana girdim ve bakım sonrası fırsat bulamadığım şeyi denedim 3.vitesten itibaren hızlanıp redline'a kadar gazladım ve 3. 4. ve 5. viteslerde RPM LIMIT lambasını yaktırmayı denedim, 3 ve 4 te yaktırdım tabii, ve şunu söyliyim, motor müthiş bir rahatlıkla 4. viteste 110km üstünü görerek yaktı lambayı, 5.inci viteste 120 km üstüne çıkmasına rağmen lamba yanmadı, ötesini de yapamadım yol bitti zaten, yani diyeceğim aletin hız anlamında performansı 7500 devir8yani maksimum tork) üstünde muhteşem resmen, ama bahsini ettiğimiz yokuşlarda 7500devir altındaki hızlanamama mevzunun çözülmesi şart, merakımı çekense neden 5000 bakımından sonra başladığı, bu duruma bakımda yapılan ya da değişen ne sebep oldu.

    YanıtlaSil
  22. ÇOK ÖNEMLİ GÖRÜNMESE DE SIKÇA RASTLANAN VE GARANTİDEN ÇÖZÜLEN 2 KRONİK SORUN DİYEBİLİRİZ ARTIK:

    5000km'den sonra bende de baş gösteren 7000 devir altında 4. ve 5. viteslerde çekiş problemi için nihayet bugün servise gidebildim, bilinen olay benim motor için de baş göstermiş anladığım ve garanti kapsamında "hava emme borusu burcu" denilen bir parça takılıp sorunu çözecekler. Bu daha önce başka arkadaşlarca konuşulmuştu, benim motor 5000 km bunu yapmadı, ama demek ki ne zaman yapacağı belli olmuyormuş, servisin kendi motorunda da 1700km sonra olmuş ve burcu takınca düzelmiş. Ben de garanti kağıdını ilettim ve parça gelince arayacaklar ve takılacak. Esasında benim motor için çokça sorun edilecek kadar bir durum yoktu, hatta işin garibi bugün servise giderken motor hiç çekiş sorunu yaşatmadı, dönüşte de öyle, hani dişi ağrıyan hastanın dişçiye gittiği anda ağrının kesilmesi gibi Ama zaman zaman yapabiliyor olduğunu öğrendim servisten de. Bir diğer küçük sorunumsa son bir kaç seferdir, motor ilk kontak açıldığında göstergedeki saatin ayarının bozulmuş olmasıydı, yani normal saati değil de hep saat 1'i göstermesi gibi bir durum oluyordu ara sıra ve ben baştan ayarlıyordum, bi gün sonra yine başa dönebiliyordu. Onun da akü ile alakalı olduğunu ve parça değişirken bir 5 saat kadar aküyü yeniden şarj edeceklerini bundan sonra yine olursa garantiden aküyü de değişeceklerini söylediler. Ama başka arkadaşların bahsettiği gibi hata filan vermiyor gösterge sadece saat ayarı bozuluyor ara sıra.
    Bir de servise gitmişken jikleyi sordum, hani hava soğuk benim motor yine de tek marşta çalışıyor jiklesiz, ki rölantiyi düşürmüştüm orjinal ayarına ona rağmen. Yanımda soğuk olan kendi motorunu da gösterdi usta ve o da jikleyi istemedi ve normal tek marş çalıştı. Jikle ile ısıtmak istersen bir süre gazı açık tut jikle hemen devreye girmez dedi usta. Gerçi onun da dediği gibi henüz jikle istemiyor alet demek ki epeyce soğuması gerekiyor havanın, yani jikle çalışmıyor gibi bir durum yok, sadece jikleyi açınca bir süre gaz vermeniz gerekiyor jikle devreye girene dek, bu durumu biraz cbf150'ye benzettim, ama onda hatırladığım elinizi gazdan hiç çekemiyordunuz, pulsar da jikle devreye girince gazı bırakabiliyorsunuz sadece bu hemen olmuyor, hemen bırakınca stop ediyor. Zaten hava 10 derece de olsa tek marşta jiklesiz çalışıyor alet daha ne isteyelim.
    Bugün nihayet motora takmayı düşündüğüm son aparat olan ön rüzgar camını da taktırdım servise gidince, kışında işe gidip geleceğim için bir süredir fena dayak yiyordum rüzgardan, boyun fıtığı olmadan camı taktırayım dedim. Dönüş yolunda sürüşte epeyce konfor farkı yarattı açıkçası.


    Diyeceğim şu ki, sorun ettiğimiz bazı şeyler garanti kapsamında hemen halledilebiliyor, bu sebeple kafanıza takılanları kısa sürede servisinize gidip çözüme kavuşturun derim, boşu boşuna strese gerek yok. Ben halen motorumdan çok memnunum, ön camla daha da konforlu oldu. Burç takıldıktan sonra vakit bulursam yine yazarım.

    NOT: Sanırım Pulsar NS150 içinçok büyük bir sorun olmasa da garanti kapsamında çözülen ve genellikle de ortaya çıkan iki kronik sorun var denilebilir biri bu "hava emme borusu burcu" takılmamışsa tekleme ya da çekişte zaman zaman düşme meselesi, bir diğeri de akü kaynaklı göstergede küçük tefek problemler olması. Kullanıcı geri bildirimlerinden (kendim de aynılarını 5000 km sonra yaşamaya başlayınca) anladığım bu. Haa ama bu ikisi de öyle kafaya takılacak ve çözülemeyen şeyler değil, garanti kapsamında servisler hallediyor, bu sebeple motorunuzu teslim alırken garanti kağıdınızı da mutlaka kaşeletip alın yanınıza.
    Motor hakkında eğrisi doğrusu neyse yazacağımı baştan beri söylüyorum bu sebeple bunları açıkça ve abartısız yazmak istedim. Bunlar beni motordan asla soğutacak şeyler değil onu da ekleyeyim.

    YanıtlaSil
  23. YAKIT VERİSİ:
    6200km'deki Geronimo son deposu ile yedeğe düşene dek (hemen hemen tamamını TEM'de ve trafiğe takılmadan genellikle 90 km ve üstü hızlarda kullanılarak) 368 km yol yaptı. Litre bazında hesap ettiğimde 100 km'de 2,5 litre gibi bir tüketim sergilemiş, ki bu rakam harika. Demek ki uzun yol verisi de elde etmiş oluyoruz böylece bir anlamda, zira bu 368km'nin küçük bir kısmı şehir içinde geçti, genellikle TEM'de trafiksiz olarak ve 3 haneli hızları da sık sık görerek kullandım.

    YanıtlaSil
  24. PLASTİK BURÇ VE YENİ AKÜ TAKILDI:
    Garanti kapsamında yukarıda bahsini ettiğim 7000 devir altındaki çekiş sorunu ve göstergenin JF32 hatası verip saatin başa dönmesi konusu garanti kapsamında halledildi. Motor eskisi gibi çekişten düşmeden yokuş v.s. gidiyor. Göstergenin bilhassa havaların soğuması ile ilk çalıştırıken JF32 hatası vermesinin sebebi orjinal aküsünün yetersizliği idi, yerine Kuralkan garanti kapsamında jelli akü takıldı, o sorun da halloldu.
    Burada İstanbul Kadıköy Baymoto çalışanlarına hem 15 dk. gibi kısa bir sürede işlemi gerçekleştirmeleri hem de motoru ilk teslim aldığım günden beridir düzeyli ve açıklayıcı yaklaşımları için teşekkür ediyorum. İstanbul'da anadolu yakasındaki Bajaj kullanıcılarına Bay-moto'yu çekinmeden tavsiye edebilirim. Aynı şekilde Bajaj pazarlama Müdürü Ekrem Ata'nın da işlemleri hızlandırmak anlamındaki ilgisi için bir kez de buraan teşekkürler.
    Ben 6800km'ye gelmiş olan Pulsarımla hala mutluyum, umarım 1ynı mutluluğu 16binde de 26bin de de yaşamaya devam ederim.

    YanıtlaSil
  25. Göstergede yine JF32 devamda. Sebep Akü değil de göstergenin kendisi olabilir(mi?)

    Motorumu kış nedeniyle bir aya yakın sürmemiştim ve açıkçası en son garantiden akü değişimi ve plastik burç taktırmıştım. Açıkçası buz gibi havada bahçede branda altında bile olsa bekleyince motor bir kaç marş sonra çalışabildi ama ilginçtir yine jiklesi çalıştı, hatta jikleyi devreye sokmaya çalışsam da girmedi, sanki motorun jiklesi işe yaramıyor gibi, ama ilginçtir bu soğukta bile jikle açmadan elinizle gazı yarım açarak motoru çalıştırabiliyorsunuz.
    gelelim göstergeye, gösterge ilk 10 dakika yoktu sonra yine jf32 hatası ile geri geldi ve çalışmaya başladı, saatin başa dönmesi dışında sayaçlarda bir değişiklik ya da sorun yoktu, hatta gösterge yokken sinyal lambaları ya da dörtlü ya da boş vites ışığı yanıyordu. Ben göstergedeki sıkıntının likit kristal ekrandan kaynaklı olduğunu düşünmeye başladım, bilhassa soğuk havalarda bir süre (motor bir miktar ısınana kadar) açılmıyor sonra sadece zamanı gösteren saati başa döndürmüş olarak geri geliyor. bazı kullanıcılar bunu yazın da yaptığını söylese de ben bunu bu yaz gözlemleyeceğim sanırım zira motoru aldığım geçen yaz bunu hiç yapmadı ilk yaptığı gün iş dönüşü soğuk bir gece vaktiydi ve kış boyu bunu ilk çalıştırmalarda hep yaptı.
    açıkçası tüm sayaçları sıfırlama ya da çalışmama durumu olmadığı için zaman saatinizi yeniden ayarlayıp yolunuza devam edebiliyorsunuz bu sebeple devasa bir sorun sayılmaz ama yine de bir sorun mu evet sanırım kronik bir sorun denilebilir.

    Bu arada takılan plastik burç gerçekten iş görüyor ve motorun o performans düşüklüğü gösterdiği vites ve devir aralıkları tamamen kayboldu ve en başa döndü gayet güzel gidiyor.

    Gösterge için yaz aylarında tekrar gözlemleyip devam ederse servis e yeniden başvuracağım, şu aralar çokça motora binmediğim için net yorum da yapamıyorum bu konuda.

    YanıtlaSil
  26. GÖSTERGEDEKİ JF32 HATASININ HAVA DURUMU İLE ALAKASI OLDUĞUNA KANİ OLDUM.

    Bugün sabah sezonu açarak 3 ay sonra ilk kez işe geldim. Yaklaşık 3 gün önce motoru kullanmıştım ama yine kış mevsimi akü şarj olsun diye bir 50 km sürmüştüm. Ve bu sabah ilk çalıştırmada gaz bile vermeden motor çalıştı ve gösterge önce jf32 error verip hemen açıldı, hava 12 derece civarındaydı o esnada. Ben baştan beri düşündüğüm şeye iyice kani oldum sanırım, göstergedeki bu hata soğuk hava ile alakalı bence. (Her ne kadar bazı kullanıcılar yazın da yaşadık diyorsa da) Ben de ilk kez bir kış akşamı Kasım ayında motorla işten gece eve dönmek için çalıştırdığımda başlamıştı. Yukarıdaki yorumlarda da yazmıştım bu konunun çözümü için akü de değişti ama işe yaramadı hatta geçtiğimiz 3 ay içinde uzun aralıklarla motora binebildim ve her seferinde gösterge motoru çalıştırdıktan 10dk. sonra filan görüntü vermişti ve JF32 ile başlamıştı.
    Bu sabah havanın iyi olması ve motorun da 3 gün önce çalışmış olmasının da etkisi ile ilk marşta ve gaz bile vermeden üstelik gösterge ile birlikte motor çalıştı. Tabii jf32 verdi ama 2 saniye kadar sürmedi bile ve gösterge geldi, yine saat başa dönmüştü, ornu ayarladım ve yola çıktım.
    Şayet bu gösterge hatası yine bahar ve yaz ayları boyunca hata vermezse iyiden iyiye bunun havanın ısı derecesiyle alakalı olduğuna kani olacağım. Ve bir sonraki kış göstergeyi tamamen paket edip öyle kapatacağım kışın motorun brandasını. bu gibi havada 10 dk görüntü bile gelmeyen gösterge 12 dereceyi görünce 2 saniyede açıldı.

    3 aydır işe gelmeye mola vermiştim, bu üç ay içinde de motora toplam 4 kez filan bindim, sırf aküsü bitmesin diye. Havalar bahara dönmeye beşledi, motosiklet fuarı başladı, motosikletin sezonu yok dense de bence var benim için kış ayları motosiklete binmeme sebebi, benim sezonum 3 mevsim diyebilirim, çünkü sadece kışın motorla işe gitmiyorum. Onu da yazmıştım, kışın da boş günlerimde ve iyi havalarda yine de biniyorum ama hava 10 - 12 dereceden daha soğuksa işe gitmiyorum. İyi ki de öyle yapmışım, bugün hem motorumla daha özleyerek ve zevkli bir sürüş yaptım hem de motosiklete bindiğim için hiç hasta olmadım bugüne dek.
    Ayrıca kışın bilhassa yağışlı ya da aşırı soğuk havalarda kaza riski de artıyor, ticari amaçla binmediğime göre ille de motora binecem diye kahramanlık yapmanın anlamı yok, çünkü soğukta ve yağışta motora binmek eziyete dönüşüyor.

    Bakalım bir sonraki yorumum bu jf 32'nin sıcaklıkla alakalı olduğunu iyice anladığımı yazacağım bir yorum olur muhtemelen.


    Motosiklete binmek gerçekten zevkli bir olay, bugün yine 1 saat 40 dakikalık yolu sadece 40 dakika da geldim 1 saat cebime kaldı, işte İstanbul'da neden motosiklete binilmesi gerektiğinin bu en güzel göstergesi bence.

    Sezon başladı herkese güvenli, kazasız sürüşler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi yorumumu doğrular bir cevap yazayım. Dün hem sabah çalıştırıken, hem akşam çalıştırıken gösterge hata vermeden açılıverdi, üstelik saat de bir gün önce ayarladığım gibi duruyordu. Hava durumu gayetiyidi, sıcaklık fena değildi. Gösterge panelinin bu JF32 hatasını soğuk havalarda verdiği ve hava ne kadar soğuksa açılmasının o kadar geciktiği tezim doğrulandı. Zira geçtiğimiz yaz hiç JF32 hatası almadım ve ilk bu hatayı aldığımda soğuk bir Kasım gecesiydi. Şimdi Mart ayının 6sında motora bindim ve hava iyidi, göstergede sıfır hata. Ben gösterge panelinin soğuk havalrdan etkilendiğini, bu durmun akü ile alakası olmadığını düşünüyordum, benim için artık bu tez doğrulanmıştır. Ha, bu bir hata mıdır, evet bence bu bir üretim hatasıdır, hatta belki de garantiden gösterge yenilenmelidir, bunu 10bin bakımına gittğimde servise belirteceğim, ama muhtemelen buna yanaşılmayacaktır diye düşünüyorum. Buna rağmen bu hatanın sadece günlük saati sıfırlamak dışında km saatine bir etkisi olmadığı için bence çokça önemi yok. Yine de daha önce de dediğim gibi giderilmesi gereken bir sorun mudur evet öyledir. Ben bu son motorumu neredeyse sadece işe gidiş geliş için kullandığım için işimi görmesi benim için yeterlidir. Zaten çoğunlukla 3 mevsim motor kullandığım için bu durumu kısa bir süre yaşatacaksa ve saati sıfırlamak dışında da bir etkisi yoksa ben çok önemsemem bu durumu. Ama yine de 10 bin bakımında servise bunu anlatacağım. Ayrıca motor şu anda 7300km'ye ulaşmış durumda bugün bir ara yağ değişimi daha yapacağım.
      10 bin bakımı sonrası ise blogda yazılara verdiğim arayı bu 10bin km genel analizi ile yeniden kapatacağım sanırım.
      Böylece bu başlık ve yorumları nı da oraya ekleyerek Bajaj Pulsar NS150 ile yapılmış en uzun solukla test yazısını yazmış olacağım sanırım. zaten bloğu takip edenler bu yorumları da okuyorsa motor hakkında epeyce detaylı bilgi edinmişlerdir. Motoru elimden çıkarana kadar tahminin 30bine yakın km yapmış olurum, o zamana kadar da ara ara yazmaya devam edeceğim.
      Sonrası için şimdiden çok net konuşamasam da imkanım olursa bu kez ve belki ilk kez 250cc bir maxiskuter'la şehir mobilitesine devam edebilirim, bu günlerde bu skuter alma düşüncesi epeyce ciddi düşündürmeye başladı beni zira işe gidiş gelişin en efektif yolu bir skuter olacak galiba benim için. Bu başlık yeri değil, umarım 2 yaz sonra da onu yazıyor olurum, şimdilik TEm ototyolunda düşündüğümden de iyi performanslar sergileyen sevgili Geronimo ile devam.

      Sil
  27. Dün sabah işe giderken hava yine soğuktu ve gösterge epeyce geç açıldı, aynı şekilde akşam dönerken de öyle.

    YAKIT VERİSİ:
    Bu arada dün en son depomdaki yakıt da bitti. yedeğe geçene dek ve soğuk havaya rağmen yine 359km yol yaptı bizim Geronimo.

    YanıtlaSil
  28. DİKKAT! AŞAĞIDA YAZILANLAR KESİNLİKLE TAVSİYE DEĞİLDİR!, SADECE TEST AMAÇLI DENEYİMLENMİŞ VERİLERDİR.

    HIZ MEVZUSU:

    Bajaj Pulsar NS150 için forum ortamlarında türlü hız polemikleri yaşanmaya devam ederken ben kendi izlenimimi yazayım istedim. Baştan söyleyeyim, motosikletle hız yapan, sürekli dip gaz giden ya da buna bayılan biri değilim, aksine yollarda beni sıkıştıran araçlar olmasa çoğunlukla düşük hızda seyreden bir sürücüyümdür. Buna rağmen işe gidip gelirken İstanbul'da TEM otoyolunu kullandığım için orada belli bir hızın altında sürüş yapmak mümkün değil, hatta doğru da değil. Bu sebeple 90 km alt hızla gitmek durumunda kalıyorum genellikle.
    Şimdi gelelim Pulsar NS150'nin hız durumlarına.

    DÜZ YOL VERİSİDİR(rüzgar ortlama):

    90 - 100 km gibi hızları güle oynaya gidiyor Pulsar.
    100 - 120 arası hızlarda da gayet stabil ve sıkıntısızca gidiyor, hatta motor iyi ısınmışsa 120 otoban limitini çok ama çok rahat görebiliyor ve stabil şekilde gidiyor(Yani uzun yolda bu durum iş görebilir). Son hız olaraksa 120'nin üstüne 10 - 12 km gibi daha koyabilirsiniz en azından benim izlenimim bu. Ancak tabi bu hızları yaparken (yani 120km üstünü) motorun redline hattının içine girmiş olduğunu belirtmeliyim. Fakat hız limit lambası henüz yanmamış oluyor. Yine de buna güvenip uzun yolda ben hep 120km üstünde gidecem demek, motoru yormak ve ileride ciddi sorunlarla karşılaşmak anlamına gelebilir.
    Ama otoban hız limiti olan 120 km hızı kolaylıkla görüp bu hızda stabil gidebildiğini çok rahatlıkla söyleyebilirim. Üstüne bir 5 km daha koyduğunuzda onu da rahat görüyor, ama 10 km daha çıkacam deyince biraz beklemeniz gerekiyor. Ben yine söyleyeyim bu hızları 7000 km'ye gelmiş bir Pulsarla ve sadece çok kısa aralıklarla, test etmek amaçlı, yolun neredeyse tamamen boş olduğu yerlerde yaptığımı söyleyeyim. Normal şartlarda otoyol makul hızlarında sürdüğümü hatta işe gederken 90 ila 100 km civarında sürdüğümü belirtmeliyim.

    Pulsar'daki 17hp güç ve 13Nm tork'un iyi yanı size üç haneli rakamları yorulmadan gören ve gerektiğinde bir kamyonu ya da otobüsü kolay sollamanızı sağlayan bir güç vermesidir. Yani benim bu motoru seçerken tam da beklediğim, istediğim şeyi bana veriyor gerekli hallerde Pulsar.

    Sonsöz olarak hız mevzusunda şunu söyleyeyim:
    Motosikletiniz üç haneli rakamları rahat görüyor olsa bile mühim olan o hızlardan durma aşamasına ne kadar zamanda inebileceğidir, bu sebeple YÜKSEK HIZ ACİL DURUMLAR (sizi zora sokan bir kamyonu geçmek v.s. gibi) DIŞINDA KESİNLİKLE TEHLİKELİDİR, hele hele 150 cc bir motosiklette, en ufak bir hatada hem sizin hem motorun geri dönüşü olmayacak durumlara girmesine sebebiyet verebilir.

    MOTOSİKLETTE SIRF ADRENALİN UĞRUNA AŞIRI HIZ YAPMAK ÇOK TEHLİKELİDİR!!!
    250CC ALTINDA BİR MOTOSİKLETTE YÜKSEK HIZ İSE HEM SİZİN HEM MOTORUNUZUN ÖMRÜNÜ KISALTIR!!!

    LÜTFEN AŞIRI HIZLI KULLANMAYINIZ. HIZ YAPMAK İÇİN PİSTLERİ KULLANINIZ. BUNA İMKANINIZ YOKSA, İRADENİZE SAHİP ÇIKAMIYORSANIZ MOTOSİKLETTEN UZAK DURUNUZ!!!

    YanıtlaSil
  29. Geronimo için uzun soluklu analiz yazısı hazırladım ve bloğa koydum.Buradaki kendi yorumlarıma bununla son verip, artık o yazıda güncellemeyi deneyeceğim. Tabii ki okuyucular bu başlık altına da yorum yazabilirler, sadece ben blogger olarak artık bu başlık altına test ya da analiz yazısı yazmayıp aşağıya linkini vereceğim başlığa yazacağım.

    ilgili link şu:
    http://mymotorcycleexperience.blogspot.com.tr/2017/03/bajaj-pulsar-ns150-gunlugu-uzun-soluklu.html

    YanıtlaSil

İlginize teşekkürler!

NEDEN SÜRÜŞ EĞİTİMİ ALMALIYIZ ?!

NEDEN SÜRÜŞ EĞİTİMİ ALMALIYIZ ?!
Fotoya tıkla yazıyı oku!

125cc ile Dünya Turu (Around the world by 125cc)

125cc ile Dünya Turu (Around the world by 125cc)
Fotoya tıkla yazıyı oku!

Kaza Şiiri... :)

Kaza Şiiri... :)
Fotoya tıkla yazıyı oku!