Merhaba.
Bu blog benim kişisel motosiklet hikayemi, motosikletle ilgili deneyim ve düşüncelerimi anlatmaktadır.
Profesyonel bir motosiklet sürücüsü değilim, amatörce, kendi bilgim dahilinde kendime bir kişisel motosiklet arşivi hazırlamak amacıyla yola çıktım, sonrasında iş biraz dallanıp budaklandı. Ben deneyim kazandıkça blogda paylaşım ve yazılar çoğaldı.
Motosiklet insana büyük zevk veren bir taşıt, üstelik büyük şehirlerin trafik kaosuna da bireysel anlamda harika bir çözüm sunuyor. Ama aynı zamanda oldukça riskli de bir taşıt. Motosiklete her sürücü kendi kişisel risklerini ve sorumluluklarını alarak binmek durumunda. Bu sebeple benim burada anlattıklarım tamamen benim kişisel deneyimlerim olup tavsiye ve teşvik niteliği taşımamaktadır. Okurlarının bloğu bu bilinçle okuduğu ön kabulüyle yazıp çiziyorum ve sizin motosikletle yapacaklarınız sizi bağlıyor, tıpkı benimkilerin de beni bağladığı gibi. Blog sizin yapacaklarınızla ilgili sorumluluk kabul etmez, zira burası bir motosiklete başlangıç ya da eğitim mecrası değildir.
Motosiklete başlamak isteyenler için sanılandan çok eğitim merkezi var memlekette, eğitimsiz sürmeyin derim. Çok şey fark ediyor çünkü.

Yolunuz hep açık olsun.
Nice yollara.

Ç.Ö.


2 Kasım 2017 Perşembe

Geronimo ile yola devam... (Hadi gülümse, bulutlar gitsin)

   Kasım başı itibariyle Honda'nın da yeniden zam yaptığını görünce, ben 250 cc aşkından vazgeçtim. Bir süre daha Geronimo ile yola devam kararı aldım. 250 cc motosiklet alma kararımı 2019 seçimleri sonrasına kadar (o esnada piyango filan çıkmazsa) erteleme kararı aldım. Doların 3.80 lere dayandığı, benzinin 5.40 lara vurduğu güzel yurdumda 250cc bir motosikletin de 22 bin tl ederinin olması şaşırtıcı değil ama vahim tabii. 3 ya da 4 yıl ödemeyle 250 cc bir motosiklet şu an itibariyle bana çılgınca geldi. Kalbim  Honda crf250 Rally'e kaysa da aklım, dur dedi.
Geronimo hala istediğini iyi kötü sana veriyor, idare et dedim kendime. Zaten hayatımız idare ederek geçiyor bünye alışkın. Bu sebeple ben şimdilik vazgeçtim bu sevdadan. Yol arkadaşım Apaçi reisi Geronimo ile sürmeye devam edeceğiz bir süre daha. Kendisi şu an 15 bin km'yi devirdi ve hala her şey yolunda gidiyor.



   Zor bir memlekette yaşıyoruz, zor şartlarda yaşıyoruz, en azından çoğunluğu oluşturan biz orta ve alt sınıflar için bu böyle. Hal böyle olunca da hayallerimize kavuşmak öyle ha deyince olamıyor ne yazık ki hatta benim gibi iyi kötü araba motosiklet (yıllarca borçla da olsa) alabilenler bir nebze şanslıyız, bunları hayatı boyunca alamayacak olan insanlar var, milyonlarla üstelik. Bu yüzden ayağımızı yorganımıza göre uzatmadığımızda, hayal etmeyi geçtim boyna hayal kırıklıklarına gark oluyoruz.  Ondan sebep yeni motosiklet başka bahara artık, bir yerde havayı koklamak da acele bir işe girmekten evladır diyorum, hem kim bilir biz alana kadar daha da güzel modeller gelebilir, ne biliyim belki şehre bir film gelir, dolar 3 tl nin altına düşer, vergiler iner, gülümseee....


Hadi olayı biraz daha duygusallaştıralım, ağlamak yok ama. :)



1 yorum:

  1. 2017'de 22bin tl 250cc fiyatını çok bulmuşum, oysa şu anda 220 Nisan'ında 250cc motorkar 30bin sınırını aşmış durumda dolar 6 tl nin üsründe euro 7 tl sınırında. Ne yazık ki o zaman 22bine alamadığım 250cc motoru 2019 Kasımında daha fazlaya aldım, neyse ki 30binin altına alabildim. Tabii Dominarı satıp üstüne katarak almasam xmax 250 alma şansım olmazdı.
    Crf250 Rally e gelince, daha dün önümde birazda acemi bir sürücünün altında gördüm yakından yine, siyah rengi idi gördüğüm. Gözüme çok basit, incecik tekerli ve yetersiz göründü. Şimdilerde iyi ki o zaman kazara almamışım diyorum. Zira benim işe git gel kullanımımda ve otobandaki sürüşümde pek de işime yaramayacağını anladım. Xmaxla şimdiĺık gayet mutluyum, işe gitmeye çok güzel iş görüyor. Ama hala ülkem adına gülümseyemiyorum, hem şu an korona virüs nedeniyle hem de ekonominin durumu nedeniyle. İşler maalesef tam da düşündüğümüz gibi iyiye gitmedi. Hala güzel günleri bekliyoruz memleketce. Kışisel olarak neyse bi nebze iyi durumum, şükür. Ve gelecek güzel günlere...

    YanıtlaSil

İlginize teşekkürler!

NEDEN SÜRÜŞ EĞİTİMİ ALMALIYIZ ?!

NEDEN SÜRÜŞ EĞİTİMİ ALMALIYIZ ?!
Fotoya tıkla yazıyı oku!

125cc ile Dünya Turu (Around the world by 125cc)

125cc ile Dünya Turu (Around the world by 125cc)
Fotoya tıkla yazıyı oku!

Kaza Şiiri... :)

Kaza Şiiri... :)
Fotoya tıkla yazıyı oku!