Merhaba.
Bu blog benim kişisel motosiklet hikayemi, motosikletle ilgili deneyim ve düşüncelerimi anlatmaktadır.
Profesyonel bir motosiklet sürücüsü değilim, amatörce, kendi bilgim dahilinde kendime bir kişisel motosiklet arşivi hazırlamak amacıyla yola çıktım, sonrasında iş biraz dallanıp budaklandı. Ben deneyim kazandıkça blogda paylaşım ve yazılar çoğaldı.
Motosiklet insana büyük zevk veren bir taşıt, üstelik büyük şehirlerin trafik kaosuna da bireysel anlamda harika bir çözüm sunuyor. Ama aynı zamanda oldukça riskli de bir taşıt. Motosiklete her sürücü kendi kişisel risklerini ve sorumluluklarını alarak binmek durumunda. Bu sebeple benim burada anlattıklarım tamamen benim kişisel deneyimlerim olup tavsiye ve teşvik niteliği taşımamaktadır. Okurlarının bloğu bu bilinçle okuduğu ön kabulüyle yazıp çiziyorum ve sizin motosikletle yapacaklarınız sizi bağlıyor, tıpkı benimkilerin de beni bağladığı gibi. Blog sizin yapacaklarınızla ilgili sorumluluk kabul etmez, zira burası bir motosiklete başlangıç ya da eğitim mecrası değildir.
Motosiklete başlamak isteyenler için sanılandan çok eğitim merkezi var memlekette, eğitimsiz sürmeyin derim. Çok şey fark ediyor çünkü.

Yolunuz hep açık olsun.
Nice yollara.

Ç.Ö.


17 Mayıs 2018 Perşembe

Dominar 400 ile rodaj bakımı sonrası izlenimler...

 
(Eskiden burada  Pulsar NS150 nam- ı diğer Geronimo duruyordu.)

   15 Mayıs Salı günü Midnight'ın(Bajaj Dominar 400) rodaj bakımı vardı.
   Servisim Baymoto'da sağ olsunlar oldukça detaylıca ilgilendiler motorumla. Yan ayaklıktaki müşür işe yaramıyordu, onu düzelttiler artık düzgün çalışıyor. Soğutma sıvısı biraz azdı, onu da tamamladılar. Ön maşadaki boşluk hissi halledildi. Yağ değişti. Vidaları kontrol edildi. Benim gidon yükseltme aparatını takarken yanlışlıkla çıkarttığım ve üstünkörü sabitlediğim km kablosu doğru şekilde yerine oturtuldu. Motorla ilgili şikayet ettiğim gidondaki ve aynalardaki titreşim için gidonda ufak ayarlamalar yapıldı. ayrıca arka çanta demiri de takıldı ve eve dönünce elimdeki 45 lt. arka çantayı taktım. Motor oldukça kalıplı olduğu için Pulsar NS150'de biraz büyük duran çanta daha kalıplı bir motosiklet olan Dominar'da sırıtmadı ve güzel durdu. Servisin taktığı yüksek arka çanta demiri de gayet iyi durdu, bana göre görüntüsünü çok fazla bozmadı motorun.
   Tüm bunların sonunda bugün (yani dün) ilk kez işe gidip geldim Midnight'la, yani siftahı yaptık, onunla sezonu açtık diyebilirim.
   Bakım sonrası titreşimde bir nebze azalma olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim, özellikle bugün TEM üzerindeki sürüşümde bunu hissettim, bakımın hemen sonrası eve gelirken sanki o kadar iyi gelmemişti, ama bugün işe gidip gelirken daha hoşuma gitti. Ayrıca aynalardaki titreşimin özellikle 80 km ve üstünde arkayı - hele de gece - seçilemeyecek kadar kötü göstereceğini düşünüyordum ama 110 km'ye çıkana dek titreşim olsa da arkadaki araçlar rahat seçiliyor. 110km civarında ise görüntü de bozulmalar başlıyor. Bu konuyu kendi yöntemimle gidon yükseltici ile gidon arasına yalıtım malzemesi koyarak iyileştirmeyi düşünüyorum, hatta ilgili malzemenin siparişini de verdim. Aynı malzemeden sele altına, şasi borularına da uygulamayı düşünüyorum. Gidondaki ve seleden gelen vibrasyonu biraz daha azaltabilirsem Midnight tadından yenmez olacak çünkü.
   Bugün bakım sonrası ilk kez işe git gel yapınca kendisine daha çok ısındım. Motorun özellikle ivmelenmesi ve ara hızlanmaları çok iyi. Gazı açtığınız anda uzamaya başlıyor ve insana böyle gidecekse titresin varsın dedirtecek kadar sıkı gidiyor. İşte o titreme işini de hem kendi uygulamamla hem de belki 2000 küsur km sonra servisimin de önerdiği gibi arka dişliyi 42T ile değişerek daha da iyi hale getirebilirsem, gerçekten de Midnight ile uzun süreli beraber olabiliriz. Ki onu alış nedenim 4 - 5 yıl civarında kullanmaktı. Vibrasyon biraz fazla olunca önce ufak bir hayal kırıklığı yaşadım açıkçası, bu haliyle uzun süre kullanabilir miyim diye düşüneyazdım, ama dün rodaj sonrasındaki izlenimim bu haliyle bile işe git gel de çok fazla yormayacağı oldu. Hele iyileştirme yapılırsa bu iş tamamdır.

(Arka çanta demiri ve padok efektif kullanım için gerekli.)

   Bu arada iş dönüşü ilk kez gece sürüşü yaptım, Dominar'ın farları bugüne kadar sürdüğüm motorlar içinde en iyi aydınlatan farlar diyebilirim rahatlıkla. Sanki otomobil farı gibi aydınlatıyor yolu. Çok beğendim. Aynı şekilde led sinyaller ve arka stoplar da çok uzaktan bile fark edilecek kadar iyi yanıyorlar.

   Dominar, 100 km hız üstüne çıkılınca kulağa hoş gelen bir motor sesi veriyor. Gaz verdikçe zevk alıyorsunuz bu sesten.

   Kısaca, 600 küsur km sonra Midnight'la yaptığım ilk iş günü sürüşü düşündüğümden çok daha güzel geçti. Titreşimi dert ediyordum ama o kadar yormadı beni 33 km gidiş ve 33 km dönüş boyunca. Motorun gidişi, dengesi, virajı, gaz tepkisi, müthiş farları ve gece çok net görünen göstergesi v.s. gibi iyi özellikleri, titreşimi unutturdu açıkçası ve ciddi ciddi kafaya takmaya başladığım titreşim konusunda moralimi yükseltti bugün Midnight. Yapacağım iyileştirmeler sonrasında sanırım bunu dert etmeden sürüşün keyfine varmaya odaklanacağım.

   Dominar 400'ün rodaj döneminde, yani ilk 500 km'lik kullanımımda, ortalama 100km'de 3.5 lt. benzin tükettiğini söyleyeyim. Bu esnada 80 km hızı geçmeden ve genelde şehir içi kullanımı yaptığımı belirteyim.


   Şimdilik bu kadar, çok bile yazmışım. Ama bugün gerçekten kafamdaki endişelerimi epeyce gidermeme neden oldu Dominar 400. Sanırım onunla bugün, ilk 600 km'nin sonunda işe gidiş geliş yolunda daha iyi bir dostluk kurmaya başladık.

   Ne diyeyim yeni bir sezon ve yine yeni bir motosiklet, keyifli ve heyecan verici bir durum bu motosikletseven için. Üstelik Midnight benim satın aldığım 250 cc üstündeki ilk sıfır motosikletim, enjeksiyonlu, su soğutmalı ve abs'li ilk motosikletim de oluyor kendisi aynı zamanda.

   Daha önce de söylediğim gibi sizler daha iyilerine sahip olursunuz umarım.

Nice yollara!




1 yorum:

  1. Geçtiğimiz günlerde bir yalıtım süngeri aldım ve sele altındaki şaşi borularına yapıştırdım, seldeki popoya gelen vibrasyonu epeyce bir rahatlattı, orjinal halinden daha iyi oldu. 2500km gibi de servisie gidip 42 T dişli değişimi ve ara yağ değişimi yapınca bu titreşim mevzusu epeyce bir hallolur diye düşünüyorum. Zira bunu yapan kullanıcılar titreşimin azalmış olduğunu söylemekteler. bakalım artık servisin önerisi 42 dişli idi.
    şaka maka 1 ay olmadan 1000km'yi devirdim Dominarla, sürüşü, gidişi, hissiyatı gayet iyi. benim için negatif tek yan önceki motorlardan alışkın olmadığım bu vibrasyon, onu da çzöünce tadından yenmez olacak sanırım.

    YanıtlaSil

İlginize teşekkürler!

NEDEN SÜRÜŞ EĞİTİMİ ALMALIYIZ ?!

NEDEN SÜRÜŞ EĞİTİMİ ALMALIYIZ ?!
Fotoya tıkla yazıyı oku!

125cc ile Dünya Turu (Around the world by 125cc)

125cc ile Dünya Turu (Around the world by 125cc)
Fotoya tıkla yazıyı oku!

Kaza Şiiri... :)

Kaza Şiiri... :)
Fotoya tıkla yazıyı oku!