Merhaba.
Bu blog benim kişisel motosiklet hikayemi, motosikletle ilgili deneyim ve düşüncelerimi anlatmaktadır.
Profesyonel bir motosiklet sürücüsü değilim, amatörce, kendi bilgim dahilinde kendime bir kişisel motosiklet arşivi hazırlamak amacıyla yola çıktım, sonrasında iş biraz dallanıp budaklandı. Ben deneyim kazandıkça blogda paylaşım ve yazılar çoğaldı.
Motosiklet insana büyük zevk veren bir taşıt, üstelik büyük şehirlerin trafik kaosuna da bireysel anlamda harika bir çözüm sunuyor. Ama aynı zamanda oldukça riskli de bir taşıt. Motosiklete her sürücü kendi kişisel risklerini ve sorumluluklarını alarak binmek durumunda. Bu sebeple benim burada anlattıklarım tamamen benim kişisel deneyimlerim olup tavsiye ve teşvik niteliği taşımamaktadır. Okurlarının bloğu bu bilinçle okuduğu ön kabulüyle yazıp çiziyorum ve sizin motosikletle yapacaklarınız sizi bağlıyor, tıpkı benimkilerin de beni bağladığı gibi. Blog sizin yapacaklarınızla ilgili sorumluluk kabul etmez, zira burası bir motosiklete başlangıç ya da eğitim mecrası değildir.
Motosiklete başlamak isteyenler için sanılandan çok eğitim merkezi var memlekette, eğitimsiz sürmeyin derim. Çok şey fark ediyor çünkü.

Yolunuz hep açık olsun.
Nice yollara.

Ç.Ö.


21 Nisan 2014 Pazartesi

Dünyanın en uzun motosiklet yolculuğu

Bir adam, bir motosiklet, 10 yıl, 214 ülke, 28 bölge, 735.000 km, motosikletle en uzun dünya seyahati guinnes rekoru.




   Emilio Scotto, motosiklet üzerinde 10 yıl boyunca dünyayı dolaşmış ve rekorlar kitabına girmiş bir moto gezgin. Başardığı iş inanılır gibi değil ama gerçek. Dünyayı saat yönünde ve saatin tersi yönde 2 kere dolaşmış Scotto bu zaman zarfında. Başına tutuklanmalar, kazalar, yanlış anlaşılma sorunları, gibi pek çok şey gelmiş ama yılmadan devam etmiş. Arjantin'den 1985'te yola çıkışından itibaren 10 yıl 2 ay 19 gün boyunca dünyayı dolaşmış Scotto. 

   Kendi sitesindeki hikayesini aşağıya aktarıyorum. Motosiklet bir derya der dururum ya, işte o deryanın inanılmaz bir parçası daha Emilio Scotto'nun hayat hikayesi.

Meraklı Bir Çocuktan Muhteşem Bir Gezgine

   
Emilio, henüz 9 yaşında Arjantinli bir çocukken annesine "Anne ben yarın dünya seyahatine çıkıyorum" demiş. Annesi gülerek "Yarın okula gidiyorsun oğlum" diye cevap vermiş. Emilio o tarihten itibaren kafayı dünya seyahatine takmış ve yıllar boyunca haritalardan, kitaplardan bu seyahati düşünmüş, planlamış, hayal etmiş. 30 yaşına geldiğinde adını siyah prenses koyduğu bir Honda Goldwing motosiklet alan Emilio, işinden ayrılıp cebindeki 300 dolar ile yola çıkmış. O yaşa kadar Arjantin'i hiç terk etmemiş ve bunun pervasızca bir girişim olacağı düşüncesi onu endişelendirmemiş, aksine bunun kendisi için bir değişim fırsatı olduğuna inanmış hep. Zira hayallerini süsleyen maceralı yolculuk onu bekliyorken endişeye ne gerek. Sene 1985'ken yola koyulmuş.




   Emilio'nun bu maceralı yolculuğu boyunca motosikletinin motoru 1 kez yenilenmiş, 9 koltuk, 12 akü değiştirmiş, 700 litre yağ, 42 bin litre benzin harcamış, 86 tane lastik değiştirmiş. 64 sayfadan oluşan 11 adet pasaport değiştirmiş ve bu zaman zarfında tam 5 dil öğrenmiş. Emilio 6 kez de çeşitli sebeplerle hapsedilmiş. Rus ajanlığından, Kaddafi'nin ajanı olmaya, Ruanda'da Burundi'li bir casus olmaktan, Burundi'de Ruandalı bir casus sanılmaya, ardından uyuşturucu kaçakçılığına kadar pek çok kez suçlanmış. Yolculuğu esnasında Hindistan'da kız arkadaşı Monica ile tanışıp bir Hindu töreni ile evlenmişler.


   2 Nisan 1995'te Arjantin'e döndüğünde ülkesinde bir kahraman gibi karşılanan Scotto'yu o zamanki Arjantin başkanı şu sözlerle karşılar: "Emilio'nun gerçekleştirdiği cesaret ve azim hikayesi sadece Arjantin için değil tüm dünya için gurur vericidir."


  Böyle muhteşem bir adam ve hikaye. İnsana azim aşılayan, küçücük şeylerden yakınmanın ne kadar anlamsız olduğunu, gündelik gereksiz işlere kafa takarak hiç bir şey yapmadan oturmanın ne kadar aptalca olduğunu anlatan bir ibret, bir insan hikayesi.



   Emilio Scotto tüm bu macerayı kitaplaştırmış da aynı zamanda, tabii ki pek çok motosiklet kitabında olduğu gibi onun kitabının da ülkemizde henüz baskısı yok.


Emilio Scotto'nun web sitesi ve ilgili linkler aşağıda.










*Fotoğraflar internet ortamından alıntıdır.


NOT: Arjantin'den sıkı motorcular çıkıyor bu iyiden iyiye belli oldu. Daha önce bu blogda bahsettiğim ybr125 ile dünya seyahati yapan Gustavo'da bir Arjantinli idi. İlgili link de şu idi: http://mymotorcycleexperience.blogspot.com.tr/2010/02/125-cc-ile-dunya-turu.html


4 yorum:

  1. Hiçbir şeye değil, nedense yola Goldwing le çıkmış olmasına şaşırdım. "Ayol her türlü yol hali var, Goldwing' e nasıl kıydın?" dedim galiba. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım o da tam tersini düşünüp Goldwingin böyle uzun bir yolculukta en konforlu motor olacağını düşünerek yola çıkmış. Yani kıyacaksam buna kıyayaım en azından ben rajat ederim demiş olabilir. Bir de dikkat edersen o yıllarda Goldwing daha motora benziyormuş, sonradan iki tekerlekli ototmobile dönüştürmüşler resmen. :)

      Sil
  2. biride çıkıp demiyoki 10 sene boyunca 300$ para mı harcamıs

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız bey, 300 dolarla yola çıkmış sadece. 10 sene boyunca 300 dolarla yaşaması mümkün mü sizce, Niye biri çıkıp bu mantıksız soruyu sorsun ki? :) Motosikletin üzerinde de gördüğünüz üzere pek çok sponsoru varmış bu 10 sene boyunca. :)

      Sil

İlginize teşekkürler!

NEDEN SÜRÜŞ EĞİTİMİ ALMALIYIZ ?!

NEDEN SÜRÜŞ EĞİTİMİ ALMALIYIZ ?!
Fotoya tıkla yazıyı oku!

125cc ile Dünya Turu (Around the world by 125cc)

125cc ile Dünya Turu (Around the world by 125cc)
Fotoya tıkla yazıyı oku!

Kaza Şiiri... :)

Kaza Şiiri... :)
Fotoya tıkla yazıyı oku!