Merhaba.
Bu blog benim kişisel motosiklet hikayemi, motosikletle ilgili deneyim ve düşüncelerimi anlatmaktadır.
Profesyonel bir motosiklet sürücüsü değilim, amatörce, kendi bilgim dahilinde kendime bir kişisel motosiklet arşivi hazırlamak amacıyla yola çıktım, sonrasında iş biraz dallanıp budaklandı. Ben deneyim kazandıkça blogda paylaşım ve yazılar çoğaldı.
Motosiklet insana büyük zevk veren bir taşıt, üstelik büyük şehirlerin trafik kaosuna da bireysel anlamda harika bir çözüm sunuyor. Ama aynı zamanda oldukça riskli de bir taşıt. Motosiklete her sürücü kendi kişisel risklerini ve sorumluluklarını alarak binmek durumunda. Bu sebeple benim burada anlattıklarım tamamen benim kişisel deneyimlerim olup tavsiye ve teşvik niteliği taşımamaktadır. Okurlarının bloğu bu bilinçle okuduğu ön kabulüyle yazıp çiziyorum ve sizin motosikletle yapacaklarınız sizi bağlıyor, tıpkı benimkilerin de beni bağladığı gibi. Blog sizin yapacaklarınızla ilgili sorumluluk kabul etmez, zira burası bir motosiklete başlangıç ya da eğitim mecrası değildir.
Motosiklete başlamak isteyenler için sanılandan çok eğitim merkezi var memlekette, eğitimsiz sürmeyin derim. Çok şey fark ediyor çünkü.

Yolunuz hep açık olsun.
Nice yollara.

Ç.Ö.


29 Haziran 2017 Perşembe

250 cc'ler aşkına 1: xmax'ı kısacık denedim


   Skutır skutır dedim durdum, galiba bir sonraki motorumu ciddi ciddi 250cc bir maxi skutır yapacağım. Bugün Yamaha'nın Autodrom'daki pistinde 5 - 6 tur da olsa Xmax 250'yi sürme şansım oldu. Bu kısa zaman diliminde ben Xmax'ı beğendim doğrusu. Sürüşü, hakimiyeti ve aletin gidişi gayet iyi geldi bana. Üstelik benim Pulsar'dan sonra selesi ve amortisörü de gayet hoşuma gitti. Şüphesiz bu kadar kısa bir sürüşle devasa değerlendirmeler yapamam, ama ilk izlenimim çok olumlu oldu açıkçası. Bu alet alınır, hele hele benim gibi son dönemde motoru sadece işe gidip gelmek ve iş dışında da küçük tefek işleri halletmek için kullanan biri için biçilmiş kaftan gibi. Bagaj lebiderya, sele geniş ve çok yumuşak, ayakları koltukta oturur gibi koymak keyifli, çok kısa mesafede bile hızlanma, çok yavaş sürüşte denge de iyi.Eh daha ne olsun,
Benim zaten aklımdaydı, şimdi gönlüme de iyiden iyiye düştü, tek kaygım, orada görevli arkadaşa da söyledim, euro 4 mevzusundan Xmax 300'ün getirilmiş olması ve bir daha 250'nin gelip gelmeyeceğinin net olmaması. Keşke imkanım olsaydı da abs'lisinden bir 250 xmax'ı şimdi alabilseydim ama maddi olarak şu an buna hazır değilim, gelecek yaz bile şüpheli, eğer xmax 250 artık gelmezse gerçekten yazık olur. Çünkü vergi dilimi avantajı 300 cc ile azalacak, ki fiyat da artacak, Bekleyip görmek kalıyor ben gibilere. Xmax250'si olup binenlere ise keyifli sürüşler, değerini bilin o aletin derim.

Nice Yollara!


2 yorum:

  1. Neyse ki xmax250abs'nin yenisi de geldi. Ha bu arada ben çoktan Dominar400 almış bulundum, xmax'ında fiyatı Dominardan fazlaya çıktı o ayrı. Hala aklımda ileriye dönük bir xmax var ama açıkçası Bajaj Dominar400 aldığıma da pişman değilim zira hep söyledim ben bu ikiteker sevdasına vitesli motosiklete binmek için başlamıştım. Doğrusu vitesli motosiklet tecrübe haneme biraz daha tecrübe katmadan maxiskutır işine girmek de içimden gelmedi. Ama henüz çok erken belki bir 2 ya da 3 yıl sonra günler iyi gelirse bu kez artık ve ilk kez bir skutır da alma düşüncesi hala kafamda. Skutırın bilhassa işe gidip gelirken çok daha sağlıklı ve verimli olacağını düşünmekteyim. Çükü ben sürerken yanımda epeyce bir eşya taşıyorum bu sebeple hem sele altı bagaj hem de arkaya bir topcase takarak neredeyse bütün eşyalarımı skutırımda bırakabilirim. Motosikletimde 45 litre çanta ile en azından kaskımı belliğimi kimi zaman işe vardığımda çıkardığım motor botlarımı da çantaya koyabiliyorum ama neticede yine elimde mont, cırtlı motosiklet pantolonu, sırt çantası gibi şeyler kalıyor. xmax gibi bir skutıra 45 ya da 50 litre bir çanta da ekleyerek bagaj alanımı epeyce rahatlatıp çok daha verimli işe git gel yapabilirim diye düşünüyorum, ki çokça söyledim on 2 motosikletimi %90 işe gidip gelmekte kullanıyorum. Ne diyelim, umarım 3 yıl sonra hala xmax250'ler satılıyor olur ve ben de bir tane edinirim. Tabii daha çok erken bunun için hayat sürprizlere gebe, ama düşüncem bu yönde. Kimbilir belki de ikiteker tecrübemin 100binli km'lerini bir xmaxla tamamlarım.

    YanıtlaSil
  2. Vee evet bu yazıdan 2 yıl kadar sonra 2019 Kasım ayı itibariyle yeni kasa bir xmax250 sahibiyim artık. Ve 6 aydır oldukça da memnunum. Muhtemelen de artık hep söylediğim emekliliğe kadarki son motorum olacak gibi. Zira daha önce de dediğim gibi ben son 3 yıldır motoru hep işe gitmek amaçlı sürüyorum. Bu amaca en iyi hizmet eden model de xmax oldu, hme az yakıyor, hem bagajı çok, hem konforu, üstleik yağmurda da kullanoyorum artık. Ve bir de 2018 itibariyle yeni kasası eskiye göre oldukça iyi yönde geliştirilmiş durumda. Eh hani birden şartlar baöbaşka hale gelmezse snaırım önümüzdeki 3 yılı xmax ile geçireceğim.
    Ama emeklilikle birlikte muhtemelen gene vitesli motosiklete geçeceğim daha fazla keyif odaklı kullanacağım için. Ama tabii bunlar için henüz çok erken, Şu an bu mesajı yazarken Dünya Coronavştüaten kırılıyor ve evde tıkılı vaziyetteyiz. Her şey düzelirse ve ben de sağlıklı olursam ve günler iyi gelirse belki bi sonraki motorum enduro tarzı bir şey olabilir. Gelsin yollar ozaman, bekle beni Kemaliye Taş yool. :)

    YanıtlaSil

İlginize teşekkürler!

NEDEN SÜRÜŞ EĞİTİMİ ALMALIYIZ ?!

NEDEN SÜRÜŞ EĞİTİMİ ALMALIYIZ ?!
Fotoya tıkla yazıyı oku!

125cc ile Dünya Turu (Around the world by 125cc)

125cc ile Dünya Turu (Around the world by 125cc)
Fotoya tıkla yazıyı oku!

Kaza Şiiri... :)

Kaza Şiiri... :)
Fotoya tıkla yazıyı oku!