Merhaba.
Bu blog benim kişisel motosiklet hikayemi, motosikletle ilgili deneyim ve düşüncelerimi anlatmaktadır.
Profesyonel bir motosiklet sürücüsü değilim, amatörce, kendi bilgim dahilinde kendime bir kişisel motosiklet arşivi hazırlamak amacıyla yola çıktım, sonrasında iş biraz dallanıp budaklandı. Ben deneyim kazandıkça blogda paylaşım ve yazılar çoğaldı.
Motosiklet insana büyük zevk veren bir taşıt, üstelik büyük şehirlerin trafik kaosuna da bireysel anlamda harika bir çözüm sunuyor. Ama aynı zamanda oldukça riskli de bir taşıt. Motosiklete her sürücü kendi kişisel risklerini ve sorumluluklarını alarak binmek durumunda. Bu sebeple benim burada anlattıklarım tamamen benim kişisel deneyimlerim olup tavsiye ve teşvik niteliği taşımamaktadır. Okurlarının bloğu bu bilinçle okuduğu ön kabulüyle yazıp çiziyorum ve sizin motosikletle yapacaklarınız sizi bağlıyor, tıpkı benimkilerin de beni bağladığı gibi. Blog sizin yapacaklarınızla ilgili sorumluluk kabul etmez, zira burası bir motosiklete başlangıç ya da eğitim mecrası değildir.
Motosiklete başlamak isteyenler için sanılandan çok eğitim merkezi var memlekette, eğitimsiz sürmeyin derim. Çok şey fark ediyor çünkü.

Yolunuz hep açık olsun.
Nice yollara.

Ç.Ö.


5 Temmuz 2017 Çarşamba

Bajaj Pulsar NS 150 ekranındaki servis anahtarını silmek.

Pulsar NS 150 günlüğüne yazmıştım, o başlık bulunamayabilir diye ayrıca bir başlık açayım dedim.

Servis Anahtarını Silmek
Bir kaç gün önce yani 10 bin bakımı sonrasında yaklaşık 10.500 km'ler civarında durup dururken gösterge ekranında servis anahtarı çıktı. Önce acaba bir sorun mu oldu dedim. Motoru en kısa zamanda durdurup sağını solunu yağını suyunu kontrol ettim. Bir sorun yok. Sonra bunun İstanbul'daki son 106 yılın en sıcak gününde motorun güneş altında park etmiş ve çok fazla sıcağa maruz kalmış olmasına bağlı olduğunu düşündüm. İnternetteki videolarda ya da kullanım kılavuzunda yazdığı şekilde denememe rağmen servis anahtarını ekrandan silmeyi başaramadım. 2 gün sonra yetkili servisin yolunu tuttum. 30 saniyede halletti servis. 

Nasıl mı yapılıyor?
Motor tamamen kapalı iken M tuşuna basılı tutarak, motorun kontağını açıyoruz ama motoru çalıştırmıyoruz. Bir süre sonra ekrandaki servis anahtarı yanıp sönmeye başlıyor ve M tuşunu bırakıp, bu kez S tuşuna anahtar kaybolana kadar basıyoruz. Ekranda bir sonraki bakım periyodu olan 14.450 km görünüyor ve servis anahtarı ekrandan siliniyor. Bu kadar.

Ama ben bunu bilmediğim ve maalesef kullanım kılavuzunda da internettede anlatılanlar işe yaramadığı için epeyce bir debelendim o anahtarı silmek için. Tahmin ediyorum kılavuzda da internetteki videolarda da anlatılan Pulsar NS 200 için olan yöntem ve belli ki NS 150'de bu işe yaramıyor.

2 yorum:

  1. Ben blogunuza sevilen sen motosiklet ile büyük bir deneyim var!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Geç cevaplaığım için kusura bakmayın.
      Thanks for your message.

      Sil

İlginize teşekkürler!

NEDEN SÜRÜŞ EĞİTİMİ ALMALIYIZ ?!

NEDEN SÜRÜŞ EĞİTİMİ ALMALIYIZ ?!
Fotoya tıkla yazıyı oku!

125cc ile Dünya Turu (Around the world by 125cc)

125cc ile Dünya Turu (Around the world by 125cc)
Fotoya tıkla yazıyı oku!

Kaza Şiiri... :)

Kaza Şiiri... :)
Fotoya tıkla yazıyı oku!