Merhaba.
Bu blog benim kişisel motosiklet hikayemi, motosikletle ilgili deneyim ve düşüncelerimi anlatmaktadır.
Profesyonel bir motosiklet sürücüsü değilim, amatörce, kendi bilgim dahilinde kendime bir kişisel motosiklet arşivi hazırlamak amacıyla yola çıktım, sonrasında iş biraz dallanıp budaklandı. Ben deneyim kazandıkça blogda paylaşım ve yazılar çoğaldı.
Motosiklet insana büyük zevk veren bir taşıt, üstelik büyük şehirlerin trafik kaosuna da bireysel anlamda harika bir çözüm sunuyor. Ama aynı zamanda oldukça riskli de bir taşıt. Motosiklete her sürücü kendi kişisel risklerini ve sorumluluklarını alarak binmek durumunda. Bu sebeple benim burada anlattıklarım tamamen benim kişisel deneyimlerim olup tavsiye ve teşvik niteliği taşımamaktadır. Okurlarının bloğu bu bilinçle okuduğu ön kabulüyle yazıp çiziyorum ve sizin motosikletle yapacaklarınız sizi bağlıyor, tıpkı benimkilerin de beni bağladığı gibi. Blog sizin yapacaklarınızla ilgili sorumluluk kabul etmez, zira burası bir motosiklete başlangıç ya da eğitim mecrası değildir.
Motosiklete başlamak isteyenler için sanılandan çok eğitim merkezi var memlekette, eğitimsiz sürmeyin derim. Çok şey fark ediyor çünkü.

Yolunuz hep açık olsun.
Nice yollara.

Ç.Ö.


4 Eylül 2018 Salı

Vallaha bu motor son motorum olabilir demiştim...

Merhaba.

   Bizim Bajaj Dominar 400 son motosikletimiz olacak galiba.
Dün dedikodusu yayılmıştı internette, bugün gerçek oldu ve Bajaj feci bir zam yaptı.
İnanılır gibi değil ama daha 4 ay önce ben bu aleti "ulan bu kadar para verilir mi acaba?" diye diye 17.900'e aldıydım, şimdi 29.765tl olmuş 2018 modeli ise 33.000 (yazıyla otuz üç bin) tl, olmuş durumda. Gerçekten inanılır gibi değil.

   Anladık ülkede ekonomik kriz var, anladık dolar aldı başını gidiyor, yuro, altın uçtu filan ama bu kadarı da fazla değil mi yahu?

    Bajaj'ın sitesinde de artık yeni fiyatlar görünüyor. Türkiye'de motosiklet sektörü de, kullanımı da bitecek anlamına geliyor gibi bu fiyatlar,  zira Bajaj bizler gibi orta alt gelir seviyesine hitap eden bir marka idi, bu fiyatlarla artık bizler gibi olanların ulaşması imkansızlaştı demektir. Aynı eskisi gibi zengin oyuncağı olacaktır motosikletler. Garibanlar da Çin malı külüstürlere devam ederler, o da iş güç için eşek yerine kullanmak için.

   Tabii bu durum sebebiyle Bajaj'a o paralar verilmez deyip o paraları ikinci el Japon ya da avrupa markalarına vermeye de yönlendirebilir tüketiciyi. Böyle bir durumda da Kuralkan ben Bajaj'ı bıraktım diyebilir. O zaman da Bajaj,  Hyosung'ların durumuna düşecektir.

   Kimi aklı evveller, ulan yaşadık bizim motorlara 10 bin lira zam gelmiş filan diye seviniyor olabilirler, ama şunu hesaba katmıyorlar, böyle bir zamlanma karşısında  Bajaj ve diğer bazı markalar ülkeden çekilirse motosikletleriniz elinizde patlar haberiniz ola.

   Umarım dediğim gibi olmaz ama olma ihtimali epeyce yüksek görünüyor, şayet memleket ekonomisi çok kısa vadede düzelmezse.

   Motosiklete binmenin özellikle alt ve orta gelir gurubu için giderek hiç bir ekonomisi ve mantığı kalmamaya başladı.

Umarım güzel günler görürüz diyecem ama bunu demekten de dilde tüy kalmadı. Ne diyeyim.

Şu linkte'de Bajaj Satış ve Pazarlama Müdürü Ekrem ATA'nın konuya dair mesajı mevcut:
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/192794-bajaj-sonunda-zamlarini-acikladi.html


Bu da ilgili fiyat linki: 

http://satis.kuralkan.com.tr/bajaj.aspx



1 yorum:

  1. Yazının sonunda verdiğimiz MT linkinde Ekrem ATA yorumlara cevap vermeye devam ediyor meraklısına. Ekrem ATA'yı şahsen bu ilgi ve açık davranışı için tebrik ederim, kendisi hep böyle idi, ama Kuralkan ve Bajaj'ı yine de bu insafsız zam için eleştirme hakkımı saklı tutarak söylüyorum bunu. Yukarıda da yazdım, bu zamlarla bu aletleri satamazlar. Sen zaten eldeki 2017 modelleri o döenmki maliteiyle getirdin, şimdi dolar arttı diye zaten stoğunda olan mala yeni kuru bu kadar insafsız yansıtman doğru diye de sorrarlar adama, nitekim ilgili başlıkta oldukça acımasızca soranlar da var. Ben artık forum ortamlarına yazmama kararında olduğum için oradan yazmadım ve yazmayacam, ama vakit ve moralman uygun oldukça buradan yazacağım.
    Bana göre Bajaj TR en kısa zamanda hem de çok cazip(eskisinden de cazip) kampanyalarla 2017 modelleri eritme yoluna gidebilir. Haa işte o 2017'ler bittiğinde bir daha ekonomimiz düzelee kadar bu ülkeye yeni model Bajaj ürünü gelir mi orası bence muamma. her şeye rağmen sattığı ürüne kanunen 10 yıl kadar(yanlış bilmiyorsam) yedek parça temin etmek zorundadır. Ama tabii burası Türkiye 10 yıl artık getirmediği ürüne kim yedek parça sağlıyor bilmiyorum. Dediğim gibi umarım bizim motorların sonu Hyosung'lara dönmez. Ama kısa vadede ciddi ekonomik iyileşmeler olmazsa işimiz zor gibi.
    Karamsar olmak istemesem de görünen köy de ortada maalesef.

    YanıtlaSil

İlginize teşekkürler!

NEDEN SÜRÜŞ EĞİTİMİ ALMALIYIZ ?!

NEDEN SÜRÜŞ EĞİTİMİ ALMALIYIZ ?!
Fotoya tıkla yazıyı oku!

125cc ile Dünya Turu (Around the world by 125cc)

125cc ile Dünya Turu (Around the world by 125cc)
Fotoya tıkla yazıyı oku!

Kaza Şiiri... :)

Kaza Şiiri... :)
Fotoya tıkla yazıyı oku!