Merhaba.
Bu blog benim kişisel motosiklet hikayemi, motosikletle ilgili deneyim ve düşüncelerimi anlatmaktadır.
Profesyonel bir motosiklet sürücüsü değilim, amatörce, kendi bilgim dahilinde kendime bir kişisel motosiklet arşivi hazırlamak amacıyla yola çıktım, sonrasında iş biraz dallanıp budaklandı. Ben deneyim kazandıkça blogda paylaşım ve yazılar çoğaldı.
Motosiklet insana büyük zevk veren bir taşıt, üstelik büyük şehirlerin trafik kaosuna da bireysel anlamda harika bir çözüm sunuyor. Ama aynı zamanda oldukça riskli de bir taşıt. Motosiklete her sürücü kendi kişisel risklerini ve sorumluluklarını alarak binmek durumunda. Bu sebeple benim burada anlattıklarım tamamen benim kişisel deneyimlerim olup tavsiye ve teşvik niteliği taşımamaktadır. Okurlarının bloğu bu bilinçle okuduğu ön kabulüyle yazıp çiziyorum ve sizin motosikletle yapacaklarınız sizi bağlıyor, tıpkı benimkilerin de beni bağladığı gibi. Blog sizin yapacaklarınızla ilgili sorumluluk kabul etmez, zira burası bir motosiklete başlangıç ya da eğitim mecrası değildir.
Motosiklete başlamak isteyenler için sanılandan çok eğitim merkezi var memlekette, eğitimsiz sürmeyin derim. Çok şey fark ediyor çünkü.

Yolunuz hep açık olsun.
Nice yollara.

Ç.Ö.


6 Ağustos 2009 Perşembe

Bir Grubun Üyesi olmak (Paylaşmak Güzeldir)




    Motosiklet işine ciddi olarak sanal alemden giriş yapmış bir motosiklet kullanıcısı olarak, ilk motosikletimle birlikte sanal alemdeki bu faaliyetlerim daha da artmaya başladı. Yeni bir motosiklet kullanıcısının yapabileceği en mantıklı işlerden biri de en azından bu işin başlarında bir ya da bir kaç motosiklet grubunun içinde yer almak, oradaki deneyimli sürücülerin tecrübelerinden faydalanmak, bilgi almak, bildiklerini anlatmak olmalıdır bana göre. Bu, insana tahmin edilenin üzerinde bir bilgi ve tecrübe kazandırıyor. Ben de öyle yaptım. İlk motorum cbf150 sayesinde aynı motosikleti kullanan pek çok insanla tanıştım. Cbf150, Türkiye'ye yeni girmiş bir motordu ve bir kaç arkadaş bir araya gelerek bir cbf150 grubu oluşturduk, sonrasında bu, bir arkadaşımızın girişimiyle web sitesine dönüştü. Zamanla motosikletin piyasada yayılması ile birlikte üye sayısı artmaya başladı. Orada ilk bilgileri verenler arasında olmak çok güzeldi. Hala o ilk bilgilerin orada duruyor olduğunu bilmek, birilerinin bu bilgilerden faydalanıyor olduğunu düşünmek çok güzel bir duygu gerçektende. Orada o ilk heyecanla o kadar çok bilgi paylaşmışım ki, bugün bile siteye girdiğimde zaman zaman neler yapmışım diye bakarım. Cbf150 grubunda pek çok yeni arkadaşla tanıştım, pek çok geziye katıldım. Yanı sıra başka gruplara da üye oldum, daha büyük cc ve daha eski motorcuların bulunduğu sitelerden engin bilgiler edindim hala ediniyorum. Geziler yaptıkça üyesi olduğum sitelerde o gezilerin raporlarını paylaştım, paylaştıkça heveslendim, heveslendikçe çoğaldım, motosiklete daha çok bağlandım.

    Bilgilerinizi mutlaka paylaşın, paylaşmak güzeldir. Ayrıca bildiklerinizi sizden sonra gelenlere bırakmazsanız o bilgiler sizinle birlikte mezara gider bunu da unutmayın derim.

    Paylaşmak insanı rahatlatan da bir şey, insana kendisini değerli hissettiren bir şey. Yoksa bunca yazıyla çiziyle ne diye vakit kaybedelim...


(cbf150 grubunun ilk buluşması - Bostancı Sahili - 2007)


NOT: Bu konuda şunu da söylemeden geçmeyeyim, motosiklet konusunda ülkemizde özellikle internette inanılmaz bir bilgi denizi var. Şayet doğru kaynaklara ulaşabiliyorsanız, doğru sitelere giriyorsanız faydasını göreceğiniz o kadar çok bilgi ve bilgi veren insanla karşılaşacaksınız ki şaşıracaksınız. Belki kurumsallık anlamında işin başında gibi görünen bir motosiklet camiiası var ancak benim gözlemlediğim kadarıyla o kadar kısa zamanda gruplar, örgütler ve dernekler kurulmuş ki, bu gönüllü insanların oluşturduğu internet gruplarının çoğu federasyondan bile daha faydalı oluyor demek mümkün. Türkiye'de motosiklet konusunda bilgi bulamamaksa mümkün değil bence. Yeterki bir bilgisayara, internet bağlantısına ve meraka sahip olun.




(2008, Sakarya Motosiklet Festivali'ne giderken)






Devam edecek... 

 Sonraki Yazı: İlk Uzun Yolum
Önceki Yazı: Bu İş Eğitim De İster





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İlginize teşekkürler!

NEDEN SÜRÜŞ EĞİTİMİ ALMALIYIZ ?!

NEDEN SÜRÜŞ EĞİTİMİ ALMALIYIZ ?!
Fotoya tıkla yazıyı oku!

125cc ile Dünya Turu (Around the world by 125cc)

125cc ile Dünya Turu (Around the world by 125cc)
Fotoya tıkla yazıyı oku!

Kaza Şiiri... :)

Kaza Şiiri... :)
Fotoya tıkla yazıyı oku!